P
Har byggt en utbyggnad där platta gjutits och avlopp dragits.
Nu när man spolar inne så låter det som att det spolas fort, det swoshar till i rören och det upplevs som att det är sug i ledningarna. Svårt att förklara på ett bättre sätt.
Har en avluftning som är dragen till ovanför nock, så det är nog korrekt gjort. Och jag tror inte det är för stor lutning under plattan. Den ledningen är för övrigt bara 2 m. Sedan är det ca 5 meter avloppsledning till trekammarbrunn, dom sista 5 meterna fick lite mer lutning än 1 cm per meter. Men jag tror inte det är mer än kanske det dubbla.
Avloppet har använts och fungerat utan problem i 6 månader.
Borde jag oroa mig?

H
Är det 110 rör så beror det nog på att rören fylls upp av någon anledning, blir som en stor vattenpropp,kan vara farten på vattnet från toan när cisternen töms som fyller röret,inget att oroa sig för om det inte blir värre, troligtvis inte

P
Ja det stämmer bra. Det går en huvudstam rakt till tre kammarbrunn från wc på 110 mm.
Tack för svar

Fyller det upp i skålen innan det swoshar? Eller är spolningen normal i övrigt?

P
C Chris888 skrev:
Fyller det upp i skålen innan det swoshar? Eller är spolningen normal i övrigt?
HUR menar du? Att det fylls upp i toaletten och swoshar efter

H
Snälla.snickaren skrev:
Att det fylls upp i toaletten
Troligtvis att det fylls upp till hälften i stolen och sedan drar iväg, då är det någon luft som motar

Som hjulbent skrev, fyller det upp i själva wc’n mer än normalt och sen swoshar iväg så är det nåt som blockerar.

P
Wc fylls inte upp Men avlopp swoshar kluckar och uppför sig konstigt. När du kissar hör man att vatten börjar rinna i avloppet Och det låter ur duschbrunn. Ngt fel med luftning. Stopp kanske sa min kompis och det låter rimligt.
Vad tror ni om det?

P
Vatten lås i dusch var löst. Så avloppet drog luft från det. När den fästes försvann alla problem

Låter lite märkligt. Hur är avluftningen utförd? Hur långt är det ifrån toan till punkten där avluftningen är inkopplad?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.