En bra produkt brukar oftast få ett stort gehör på marknaden, det finns ju många som håller koll på den här marknaden så det som låter konstigt i mina öron är bara att om en produkt nu är så överlägsen så är det väldigt konstigt att den inte har upptäckts av fler.

Min personliga åsikt :)

Jag är bara lite främmande att satsa på en frånluftsvärmepump som knappt är känd + funnits på marknaden i 1år. Det finns ingen som helst historisk bakgrund att luta sig tillbaks på när det gäller kvalité med mera.

Sen tycker jag bara det låter sanslöst magiskt att just ett litet företag som comfortzone gör en värmepump som man sparar 4ggr så mkt som konkurenterna Nibe, IVT mfl, konstigt att inte dom lyckats med samma besparing på sina pumpar som är stora företag.

Jag föreslår följande synsätt:

Comfortzone har tagit fram en "extrem-variant" av frånluftsvärmepumpen. Man har inte uppfunnit något nytt utan mest tillämpat befintlig teknik på ett ovanligt sätt. Detta verkar ha slagit väl ut och produkten kommer säkerligen hitta sin plats på marknaden.

Barnsjukdomar tror jag inte man skall oroa sig mer för än när andra tar fram nya modeller - det är som sagt inte raketteknik vi pratar om. Det som man däremot skall fundera på är hur väl huset är isolerat och hur ventilationen fungerar (eller kan fås att fungera). Detta gäller ju dock alla pumpar, frånluftspumpar i synnerhet.

Det är möjligt, men jag är ändå lite skeptisk, för det rör ju sig om rätt mkt pengar om man skall köpa en frånlufts värmepump. Den spontana känslan är ju att man vill köpa något som är beprövat och funnits en längre tid på marknaden. Men i detta fall kan jag inte förneka att detta med comfortzone låter intressant.

Jag skulle vilja veta :

Vad kostar Comfortzone´s frånlufts pump ?
Referenser och åsikter från er som har en sådan ?

Jag tycker väl inte att varken Nibe eller IVT borgar för någon oerhörd kvalitet direkt - diverse haverier tycks ju vara legio.

Å andra sidan kan man ju vara ganska säker på att få sitt haveri fixat snyggt och prydligt. Är komfortzone bra på den delen också så...varför inte?

M@ZE skrev:
Jag skulle vilja veta :

Vad kostar Comfortzone´s frånlufts pump ?
Referenser och åsikter från er som har en sådan ?
Conmfortzone kostar 59900:-
en Nibe Fighter 360p kostar 39000, dvs ca 20000 i skillnad.

Referenser är även jag ute efter och har tyvärr inte hittat några. Det verkar som att det mest sålts i Stockholmsområdet.

Men om jag får lite bidrag från alla er på forumet så ska jag minsann återkomma med en recension... ;) ;D

markis skrev:
Är bägge priserna inklusive installation? Jag har för mig att Comfortzone säljer pumpen inklusive installation.

Rinkaby sålde för 35.600 i somras så skillnaden är ännu större. Installation ingick inte.

mvh
David

markis skrev:
Priset för Comfortzone är utan installation. Jag fick ett "gissat" pris på 8-10000:- för installation.

Jösses .. det är ju jäkligt dyrt, kanske därför dom inte kommer in på marknaden med dom priserna ???

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.