Håller på och bygger ut min villa och står och funderar hur mycket isolering i golvet?
Har frigolitskivor som är 100 tjocka som jag tänkte lägga underst och sedan 50 mineralull.
Frågan är om det räcker eller ska jag lägga tjockare med ullen.
IMG_3810-1-1024x846.jpg
 
Lägg så mycket som får plats. Ser jag impregnerade reglar i botten? Det kan bli problem med dålig doft mm om du bygger in dessa :(
 
Hela huset står på impregnerade reglar och har inga doftproblem.
Ska läggas reglar på bärlinorna 50*45 mm cc 60 cm och sedan ett brädgolv.
 
Man bör inte ha mindre än 200mm isolering. Var noga med att avlägsna all matjord o växtdelar och ersätt med ett grusskickt o fuktspärr. Markytan är också alldeles för nära bjälklaget men du kanske har tänkt schakta om marken runt bygget?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.