Är helt ny på detta med möbelsnickeri men verkar vara sjukt skoj att kunna reparera och byggs egna saker. Lusläser det mesta som skrivs men undrar om någon har tips på bloggar och andra ställen där man kan lära sig lite grunder och även om det är någon man kan få inspiration ifrån.
Bara skicka allt vad ni kommer på så att man har något att läsa på jobbet/i soffan ;)

själv kollar jag på Wood working på youtube, finns massor med filmer samt att de ofta bygger saker så man får fina tips på projekt, men det kräver dock platta om man ska kolla i soffan.

Plattan är det bästa i soffan. Tack ska kolla upp detta. Fler förslag

Vad heter användaren ?

The wood wisperer typ har en egen app med en heldel bra tips o trix

Det finns också en egen tråd för filmer som visar hantverksskicklighet på forumet.

you tube är en guldgruva. Men man måste söka på engelska för det är väldigt dåligt med svenskt material.

Sedan finns det kurser tex medborgarskolan

Pär

Tack tack Pär

Är själv nybörjare men åt det tekniska hållet.

Älskar att kolla på Mattias http://woodgears.ca och hans fredags upplägg av privata projekt han bygger hemma.
Nu är ju killen ett fullständigt geni (i min mening), men dokumenterar väldigt bra och är kärnfull. Massor små tips hela tiden. Han bygger inte så snyggt men jäklar vad jag har lärt mig saker där.

• Gilla
Daniel_N och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.