3 664 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Nya vatten rör till badrum.
Min unga vän inreder öv. Just nu är det tid att sätta igång med badrummet. Han rådfrågar mig, och själv har jag ingen aning om vad som bör användas. Det handlar om att dra ca 2x20m rör från bv till öv.
Vilken alternativ blir billigast?
Kan ni bidra med en direkt länk?
Tackar ödmjukast Kam.
Vilken alternativ blir billigast?
Kan ni bidra med en direkt länk?
Tackar ödmjukast Kam.
Hej. Skulle köpa prisolrör om jag var han, använde det själv när jag bytte mina vattenledningar. Man får ett fint pris på 25 metersrulle hos Rinkabyrör så jag skulle rekommendera att ni köpte två stycken där, idioti att köpa för lite. Rinkabyrör har oslagbara priser så ni vet att det är billigt. Jag använde 12mm rör och det funkar fint, man behöver inte större, har 2 handfat, 2 toaletter, en dusch och en tvättmaskin på 12mm rör och det funkar fint.
Gå in på www.rinkabyror.se och sök på artikelnummer 3471 så hittar du rätt vara.
Gå in på www.rinkabyror.se och sök på artikelnummer 3471 så hittar du rätt vara.
Nej det har jag inte, det är plast runt röret. Tror inte man brukar det. Försäkringsbolaget borde inte ha någon invändning om man följer reglerna. Inga skarvar i vägg och golv. Du kan kolla WWW.gvk.se , dom gör alla regler och har en manual som är jättelätt att fatta. Hade den när jag gjorde mitt badrum.
Ta det försiktigt med Biltemas prisolrör. Det är inte säkert att de är godkända för inbyggnad.
Jag skulle titta på Rör-i-Rör, plaströr. Prisol kan man bara bocka en gång. Plaströr rullar man bara ut och klamrar fast.
Jag skulle titta på Rör-i-Rör, plaströr. Prisol kan man bara bocka en gång. Plaströr rullar man bara ut och klamrar fast.
Glöm prisol, köp rör i rör, LK eller Uponor, Personligen rekomenderar jag LK, gott om kopplingsdetaljer och lätt att montera! Bra support välkänt svenskt märke. Lättare i vikt också! Bara fördelar, billigare, lättare och enklare! Samt att du kan alltid byta ut röret och mata in ett nytt om du skulle råka sätta en skruv i det av misstag!
12mm prisol är inte att följa standrad! kopplingsledning till dusch och tvättmaskin ska vara 15mm cu resten kopplas med 12mm, LK 16 slang har lågt motstånd kontra ett kopparrör, och deras 16 slang leverarar 30% mer vatten än uponors 15mm.
Grundpriset på LK 16 slang 23,95 plus moms
Grundpriset på 15 Prisol 100,4 plus moms
Tänkvärt!
12mm prisol är inte att följa standrad! kopplingsledning till dusch och tvättmaskin ska vara 15mm cu resten kopplas med 12mm, LK 16 slang har lågt motstånd kontra ett kopparrör, och deras 16 slang leverarar 30% mer vatten än uponors 15mm.
Grundpriset på LK 16 slang 23,95 plus moms
Grundpriset på 15 Prisol 100,4 plus moms
Tänkvärt!
Klicka här för att svara