Hej, monterar nya VU från schneider med snabbkoppling.

Ingången till jorden kommer man ju inte åt med fingrarna, se bild. Så jag pressade på den där fjädern med en mejsel men inte direkt smidigt.

Förslag på nån speciell tång?

• Eluttag under installation, synliga kablar och väggfäste, ofärdig väggöppning, skruvar fäster uttaget.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag kanske missförstått frågan, men du behöver bara trycka ner "knappen" när du ska lossa tråden. Om det gamla uttaget hade skruvplintar kan kardelerna vara ganska mosade. Då är det ofta bäst att kapa trådarna och göra nya perfekta kabelskalningar med de antal millimeter som är angivet på uttaget.

S Skopan skrev:
Jag kanske missförstått frågan, men du behöver bara trycka ner "knappen" när du ska lossa tråden. Om det gamla uttaget hade skruvplintar kan kardelerna vara ganska mosade. Då är det ofta bäst att kapa trådarna och göra nya perfekta kabelskalningar med de antal millimeter som är angivet på uttaget.
Jaså trodde det behövde tryckas ned vid montering av kablarna också. Tack för förtydligande.

Annan fråga, har ett vägguttag under en strömbrytare. Fasen går från SB till VU, nu när jag lägger nya uttag, är det säkrare/bättre att lägga befintlig fas bakom SB i Wagoklämma och ta en var sin fas från klämman till SB och VU, eller ska jag köra som tidigare med fas direkt från SB till VU?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.