68 487 läst ·
822 svar
68k läst
822 svar
Nya lagen om återvinning av textilier - upphör 1 oktober
Vad i det jag har skrivit är fanatism?TRJBerg skrev:
Du däremot verkar ha förlorat fotfästet för vad som anses normalt i samhället, nej det är inte normalt eller tillåtet att elda upp textilier och madrasser..
Men värre saker har väl hänt människor som lever i sin ensamhet när bitterheten sluter in så det förvånar mig inte!
Du har också laglig skyldighet i vården att anmäla illegala flyktingar. Antar att en laglydig person son du anammar det till fullo?Rejäl skrev:Vad i det jag har skrivit är fanatism?
Du däremot verkar ha förlorat fotfästet för vad som anses normalt i samhället, nej det är inte normalt eller tillåtet att elda upp textilier och madrasser..
Men värre saker har väl hänt människor som lever i sin ensamhet när bitterheten sluter in så det förvånar mig inte!
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 413 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 413 inlägg
Jag är både och!mikethebik skrev:
Korrekt analys, på vår ÅVC räknas det som stöld om man tar något ur en container eller fack där någon hunnit lägga ifrån sig det man ansett vara onödigt.
Så att nyttja det som någon annan anser vara skräp är olagligt, suck.
Byråkrater, byråkrater och ännu mera byråkrater som mest ställer till det för vanligt folk.
Och innan någon sur mupp skriver det kan jag meddela att jag är en grinig gubbe som är rätt less på alla muppar.
Tar du inte i lite nu?Rejäl skrev:
Jag eldade en rejäl rishög härom året, tänk majbrasa. Om jag inte minns fel följde även en trasig gammal hängmatta bestående av trä, rep och textil med. För mig är detta fullt normalt och jag struntar totalt i om det strikt formellt är tillåtet eller ej. Fotfästet känns dock väldigt stabilt ändå!Rejäl skrev:
Vad har detta med dina eldningar o göra? Ingett utan bara ett tecken att du inte förstår att man inte ska elda annat än torr ved..TRJBerg skrev:
Att elda hushålls sopor madrasser och textilier är inte normalt hur du än vrider och vänder på det!
Vad i det jag har skrivit är fanatism?
Det beror vad det är för skräp det handlar om. Pratar vi om den typ av rishög jag beskrev så är det för mig fullkomligt normalt att elda upp den. Att börja köra den typen av trädgårds-/skogsavfall till tippen finns inte på min karta!Rejäl skrev:
Pratar vi om gamla bildäck är det inte OK enligt mig, om än fullt normalt för vissa.