3 072 läst ·
13 svar
3k läst
13 svar
nya källarfönster
Ähum, karmskruv?...... http://www.adjufix.se/ (Fantastiskt inspirerande speakerröst på filmen...)
Produkter som diskuteras: "karmskruv"
Karminfästning
Karminfästning används för att säkert och stabilt fästa dörr- och fönsterkarmar i väggen. Infästningen består oftast av speciella skruvar och pluggar som är designade för att kunna bära tyngden av karmen och motstå de krafter som
Läs mer
adjufix såg ju fin ut. Men det jag undrar över är hur man ska få karmskruven
rätt i den "kanske" porösa betongväggen?!..man måste väl förborra och plugga
men hur ska man få det helt rakt?...och om det är poröst där karmskruven sitter hur
gör man då?
/
M
rätt i den "kanske" porösa betongväggen?!..man måste väl förborra och plugga
men hur ska man få det helt rakt?...och om det är poröst där karmskruven sitter hur
gör man då?
/
M
Köp småpack av Adjufix istället för deras så kallade smartpack så blir det betydligt billigare.
Vi har monterat några dörrar i vår och senast var det en dörr i källaren som skulle monteras i gammal betong. Vi använde Adjufix med tryckfördelningsplattor och just möjligheten att montera dörren innan man borrar fick mig att välja adjufix.
Hur kommer du att ordna anslutningen/smygen mellan fönstret och väggen?
Vi har monterat några dörrar i vår och senast var det en dörr i källaren som skulle monteras i gammal betong. Vi använde Adjufix med tryckfördelningsplattor och just möjligheten att montera dörren innan man borrar fick mig att välja adjufix.
Hur kommer du att ordna anslutningen/smygen mellan fönstret och väggen?
Produkter som diskuteras: "Adjufix"
Adjufix
Om du behöver material för att fästa fönsterkarmar i trä eller betong, kolla in vårt sortiment med Adjufix-produkter. Med deras verktyg, skruvar och hjälpmedel kan du utföra arbetet snabbt och få ett proffsigt resultat!
Läs mer
utvändigt blir det plåt runt om...invändigt tänkte jag snygga till med vita i trä...men vad behöver man för verktyg för att montera adjufix??..är det vanligt karmskruv-verktyg??..
för att få i skruven måste man ha ett djupt bits?...lång borr??...vilka säljer adjufix i
delar?....vad för delar behöver jag för att motnera som du i gammal betong..``??
/
M
för att få i skruven måste man ha ett djupt bits?...lång borr??...vilka säljer adjufix i
delar?....vad för delar behöver jag för att motnera som du i gammal betong..``??
/
M
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden