Hej,
Jag är i startskedet av att byta fönster på mitt hus.
Huset är ett tegelradhus byggt 1927. Efter att ha gått runt i kvarteret och spanat in hur grannarna har det ser jag att många valt att fylla igen med bruk på sidorna istället för att sätta dit en trä eller plåtlist.
Jag tycker att det ser snyggt ut med att fönsterkarmen möter teglet med en remsa av bruk mellan. Jag misstänker också att det är något utav ett originalutförande att göra på det viset.
Min fråga är om det är ett vettigt beslut att gå på det gamla sättet eller om det skulle kunna kosta en vid en eventuell försäljning. Kan en besiktningsman anmärka på att fönstrena har bruk som tätning runt om istället för en plåtlist till exempel?
Jag är i startskedet av att byta fönster på mitt hus.
Huset är ett tegelradhus byggt 1927. Efter att ha gått runt i kvarteret och spanat in hur grannarna har det ser jag att många valt att fylla igen med bruk på sidorna istället för att sätta dit en trä eller plåtlist.
Jag tycker att det ser snyggt ut med att fönsterkarmen möter teglet med en remsa av bruk mellan. Jag misstänker också att det är något utav ett originalutförande att göra på det viset.
Min fråga är om det är ett vettigt beslut att gå på det gamla sättet eller om det skulle kunna kosta en vid en eventuell försäljning. Kan en besiktningsman anmärka på att fönstrena har bruk som tätning runt om istället för en plåtlist till exempel?
Klicka här för att svara

