Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 27 004 inlägg
Är det verkligen VP-rör du använder?TobiasGren skrev:
Om det är flexslang, prova en 14 mm borr först så kanske du inte behöver limmet.
Och i vilket fall finns lösa muffar med kontramutter om det underlättar, även om de anses vara lite bräckliga?

Husägare
· Västragötaland
· 348 inlägg
Mellantråd, precis... Fackspråket får jag lära mig allt eftersom 😀
Husägare
· Västragötaland
· 348 inlägg
Elektrikern har nu varit här och var mycket nöjd med mitt arbete 😀
Fick dock bakläxa på en grej nämligen den att jag dragit en enfas 2,5 till tvättmaskin och torktumlaren. Han menar på att en 16A säkring lätt kan brinna om båda maskinerna går samtidigt 😁
Men, men då var det bara att dra ut 25 meter (*3) 2,5 kabel och trycka i 2 fas 1,5
Vad tror ni kan jag lämnar nolla och jord som 2,5 och endast byta ut den svarta till två 1,5?
Fick dock bakläxa på en grej nämligen den att jag dragit en enfas 2,5 till tvättmaskin och torktumlaren. Han menar på att en 16A säkring lätt kan brinna om båda maskinerna går samtidigt 😁
Men, men då var det bara att dra ut 25 meter (*3) 2,5 kabel och trycka i 2 fas 1,5
Vad tror ni kan jag lämnar nolla och jord som 2,5 och endast byta ut den svarta till två 1,5?
Husägare
· Västragötaland
· 348 inlägg
14 mm och flexslang var ett kanon tipps! Tack!Bo.Siltberg skrev:
Husägare
· Västragötaland
· 348 inlägg
Är det ingen som vet?
Får jag ha nolla och jord 2,5 för att sedan ersätta min 2,5 fas till två 1,5 fas?
Får jag ha nolla och jord 2,5 för att sedan ersätta min 2,5 fas till två 1,5 fas?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 27 004 inlägg
Ja, det är inte förbjudet.
Husägare
· Västragötaland
· 348 inlägg
Hur som... jag beslutade mig för att byta samtliga trådar, ett jävla jobb med många svordomar men nu är det klart 
Husägare
· Västragötaland
· 348 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden