pleqtiz skrev:
nu har bosch tydligen kommit ut med en ny kampanj och där ser man några kommande nyheter... mini tigersåg, inspektions kamera och universalsax till 10.8v serien :wow:

[länk]
den där 10.8v tigersågen var ju extremt lik milwaukees 12v såg.

pleqtiz skrev:
nu har bosch tydligen kommit ut med en ny kampanj och där ser man några kommande nyheter... mini tigersåg, inspektions kamera och universalsax till 10.8v serien :wow:

[länk]
Ny slagskruvis också
Bara att hoppas att det kommer monsterkit innehållande de nya maskinerna :)
Rätt nice deal med köp en GSR 10,8 V-LI-2 och köp till en solomaskin för ½priset.

Bosch har fått til veldig mye bra med deres 10.8V serie. Overgangen til L-box og solomaskiner med innsats er nok et pluss. Dessuten er maskinene blitt utrolig kompakte.

Kjøpte selv GSR 10.8 V-LI-2 i dag.

skalman1 skrev:
den där 10.8v tigersågen var ju extremt lik milwaukees 12v såg.
När använder man dessa? Jag tycker effekten av en nätansluten dewalt är begränsad, en 10,8 V 1,5 Ah maskin känns för svag för många användningsområden där man önskar en tigersåg?

Har "monsterkittet" - är jättenöjd, så jag klagar inte på de små godingarna i allmänhet.

TryBran skrev:
När använder man dessa? Jag tycker effekten av en nätansluten dewalt är begränsad, en 10,8 V 1,5 Ah maskin känns för svag för många användningsområden där man önskar en tigersåg?

Har "monsterkittet" - är jättenöjd, så jag klagar inte på de små godingarna i allmänhet.
intressant fråga som jag inte vet svaret på, känns ju som att man lika gärna kan ta sticksågen istället :S

pleqtiz skrev:

[länk]
Någon som vet var i Malmö man kan utnyttja Bosch erbjudandet om att få 50% på en GOP 10.8 utan batteri om man köper den nya GSR 10.8-2-LI?

Eller finns det någon handlare online där man kan utnyttja det?

Vill ha monsterkit! Finns det till rätt pris någonstans?

Någon som har sett ett namn på tigersågen?

robin_bockman skrev:
Någon som har sett ett namn på tigersågen?
GSA 10.8 kanske....???? och GSA 12 i US.

vild gissning dock

FredrikR skrev:
[länk]
Sen får du själv avgöra vad som är rätt pris. :)
Tack. Får väl ta att det är lite dyrare än vad ni andra lyckats köpa för.

Japp, jag har den och har kört en del med den vid slipning inomhus. Den fungerar över förväntan även om den förstås inte tar allt damm. Den har ett par nackdelar också, den ska inte sitta monterad annat än vid slipning så det blir ett pillande av/på hela tiden om man alternerar mellan olika användningsområden på GOPen. Sen sitter det bakre röret lite dumt så det är inte helt lätt (läs omöjligt) att byta ack utan att lossa röret. Inte världens jobbigaste operation, det är bara ett snäppfäste men jag undrar hur designern tänkte...

Jag köpte min för en knapp hundring i Tyskland och det var det värt.

Verkar som att det är skillnad på GSRéna om man tittar på vissa hemsidor. Vad gäller egentligen när det kommer till styrka.

Axminster säljer Bosch GSR10.8 V-Li-2 med 30Nm.
Detta är den gamla modellen och inte den som finns på Boschs hemsida...
http://www.axminster.co.uk/product-Bosch-GSR10.8-V-Li-2-Drill-Driver-Li-Ion-10.8V-791171.htm

Power-tools-pro säljer Bosch GSR10.8 V-Li-2 med 20Nm.
Även den gamla modellen...
http://www.power-tools-pro.co.uk/bo...atteries-10mm-chuck-5mtr-ptp-tape-p-5555.html

Shop-seltmann säljer den senaste modellen GSR 10,8-2-LI Professional med 30Nm.
http://www.shop-seltmann.de/default...l-Werkzeuge_&_Co.-Elektrowerkzeuge-Akkugeräte

Att det är skillnad på Shop-seltmanns och de andras är väl inte så konstigt.
Men hur kan det skilja på de andra två? De visar ju samma modell!

Kan det vara så att Axminster säljer den senaste modellen men inte uppdaterat bilden. Eller är det fel på texten??
Förvirrande!

Tror nog att det är helt omöjligt att få ett svar här... du måste skriva/ringa o fråga vilken version dom säljer.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.