78 977 läst ·
576 svar
79k läst
576 svar
"Nya Blocket åsikter"
Jag tror att du kan ha lite fel i detta, jag har för mej att jag läst på ett forum med mycket utlandssvenskar att de som har kvar sina svenska bankkonto för t.ex. pensionsutbetalningar får hos vissa banker förnya sitt mobila bankid men inte alla banker.J Jansson69 skrev:
Nej hon fick igen den till slut. Men det ökade krånglet hennes agerande medförde torde i alla fall statistiskt sett öka risken för att nästa borttappade plånbok blir liggandes där den tappats...C cpalm skrev:
Det verkar finnas en för mig ytterst märklig inställning här på forumet att när någon okänd ringer så vill denne oftast något "ont". Min verklighet är i stället att det är väldigt vanligt att helt okända ringer och det är ett av grundsyftet med en telefon, alltså att andra ska kunna nå en. Visst förekommer det oönskad samtal men för mig är säkert minst 90 procent av alla samtal, samtal som i någon mening ligger i mitt intresse att nås av.
Ja många här rapporterar om detta som ett stort problem. Numera får jag själv så pass få säljsamtal så för mig är de ett försumbart problem. Ingen aning om varför folk drabbas så olika.I Incinerator skrev:
I Incinerator skrev:
Ja att många helt naivt och utan minsta eftertanke fläker ut sig på diverse så kallade sociala medier är även för mig väldigt svårt att förstå. Det upplevda allmänintresset av exempelvis dagens pyttipannamiddag är ett annat nutidsfenomen jag aldrig kommer att fatta...I Incinerator skrev:
Jag ser dock inte riktigt kopplingen mellan dessa siter och att vara nåbar per telefon.
Jag är nåbar per telefon för de som ska kunna nå mej, andra behöver inte kunna nå mej per telefon, jag jobbar periodvis väldigt mycket och vill inte bli störd i onödan för det passar inte i det liv som jag alldeles själv har valt att leva.Alfredo skrev:
Ja många här rapporterar om detta som ett stort problem. Numera får jag själv så pass få säljsamtal så för mig är de ett försumbart problem. Ingen aning om varför folk drabbas så olika.
Ja att många helt naivt och utan minsta eftertanke fläker ut sig på diverse så kallade sociala medier är även för mig väldigt svårt att förstå. Det upplevda allmänintresset av exempelvis dagens pyttipannamiddag är ett annat nutidsfenomen jag aldrig kommer att fatta...
Jag ser dock inte riktigt kopplingen mellan dessa siter och att vara nåbar per telefon.
Så enkelt är det.
Inget konstigt med det. I mitt fall är det nog i 9 fall av 10 en säljare eller "microsoft-supporten" när det ringer från ett nummer jag inte har i telefonboken, så det är ju en rent betingad reflex. Och jag är knappast ensam.Alfredo skrev:
Och det gör ju inte saken bättre att t.ex. Blocket tvingar bort telefonen som kommunikationsmedel.
För mig är det som sagt väldigt konstigt då det i 9 fall av 10 är ett samtal som jag vill ta emot.C cpalm skrev:
Microsoft-supporten har jag enbart haft nöjet att prata med en gång i mitt liv om jag minns rätt och det samtalet lyckades jag nog inte hålla liv i ens tio minuter. Jäkligt dåligt tålamod på den supporten måste jag säga. 👎
I Incinerator skrev:
Nu har du citerat hennes riktiga namn fyra gånger och ändå envisas du med att kalla henne Agneta. Det kanske inte enbart är Blockets fel att du inte förstår vad hon skriver?I Incinerator skrev:
Jag har för övrigt träffat Agata genom mitt jobb, hon är mycket kompetent och dessutom väldigt trevlig. När du påstår att hon ljuger är du bara pinsam.