78 977 läst ·
576 svar
79k läst
576 svar
"Nya Blocket åsikter"
Det tar varken bort oseriösa, skojare eller hälare/tjuvar tyvärr, det tar bara bort folk som är trötta på bankid skiten.J Jansson69 skrev:Vad jag kommer ihåg så blev det bank-Id ungefär samtidigt som man tog bort telefonnumret ifrån annonserna, kan minnas fel men dom närmsta åren har det krävts bank-Id för att kunna kommunicera och sälja..
Jag tycker att det är bra för det tar bort en hel del oseriösa, men kan förstå att många inte har eller använder bank-Id speciellt äldre..
Kravet på bankid har väl bara funnits ett år eller två och telefonnumret togs bort mycket tidigareJ Jansson69 skrev:Vad jag kommer ihåg så blev det bank-Id ungefär samtidigt som man tog bort telefonnumret ifrån annonserna, kan minnas fel men dom närmsta åren har det krävts bank-Id för att kunna kommunicera och sälja..
Jag tycker att det är bra för det tar bort en hel del oseriösa, men kan förstå att många inte har eller använder bank-Id speciellt äldre..
Det håller jag med om och jag har ett kontantkort när det ska vara kommunikation via telefon, aldrig mitt vanliga nummer, skönt med mobil med plats för 2 SIM-kort.J Jansson69 skrev:
Var i artikeln hittar du detta:Tokslut skrev:
"Blocket guidar folk till den nya siten"
Jag har kollat 2ggr nu och hittar inte den skrivningen alls.
Det enda jag hittar om att guida är detta:
"Blockets presstalesperson Kitty Ehn att de är ”otroligt tacksamma” för feedback och jobbar på att tydligare hjälpa till att guida till alla nyheter på Blocket"
Husk at dette er den grunnleggende oppdateringen av det "nye" blocket, gi det litt tid så vil den Norske og Svenske versjonen være identiskI Incinerator skrev:Uppenbarligen så är det ingen kopia om man läser några inlägg nedan ditt.
Blocket har sedan det köptes av baggar bara blivit sämre och sämre för varje förnyelse som de har gjort.
Kopior av de 2 inläggen som jag menar:
" motsvarande app/sida i Norge heter finn.no det är samma ägare som Blocket. Testa den sidan i två minuter, jämför hur enkelt det är att filtrera objekt ex i båtar. Blocket är ett skämt i jämförelse."
"Nog för att de är lika, men bodde i norge under 6 år och använde finn.no då, detta känns bara fel. Ingenting är rätt med blocket, de fungerade väldigt bra när jag använde finn. De är skillnader om än så ser webben likadan ut, men appen är katastrof."
~18 sekunder inI Incinerator skrev:Var i artikeln hittar du detta:
"Blocket guidar folk till den nya siten"
Jag har kollat 2ggr nu och hittar inte den skrivningen alls.
Det enda jag hittar om att guida är detta:
"Blockets presstalesperson Kitty Ehn att de är ”otroligt tacksamma” för feedback och jobbar på att tydligare hjälpa till att guida till alla nyheter på Blocket"
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja men det är ju inte "allt" i så fall, bilar o båtar ska fan i mig med också... husvagnarna skiter jag i 😂ullet skrev:
Sedan blocket köptes av baggarna så har det blivit sämre och sämre hela tiden så varför skulle jag lägga mer tid på deras usla annonssajt?E Espen68 skrev:
Det finns andra annonssajter som kanske kan växa på blockets bekostnad och då slipper man en dominerande aktör från norge.
Mycket tidigare vet jag inte. Jag skulle svara på en annons och loggade först in med användarnamn och lösenord, sen fick jag bekräfta mitt telefonnummer genom att ange engångskod på sms, sen fick jag bekräfta min identitet med BankId och slutligen logga in med BankId för att kunna skicka meddelande.I Incinerator skrev:
Jävla fort knox 😡
Tror de menar "guidar folk till [hur man använder] den nya siten" och inte "guidar folk till [hur man hittar till] den nya siten".Tokslut skrev:
Fast som nyhetsuppläsaren betonar det kan man ana att hon också missuppfattat det, tolkar det som att hon läser ur något uttalande från Blocket.