78 981 läst ·
576 svar
79k läst
576 svar
"Nya Blocket åsikter"
Ok då är det därför. Sist jag handlade fanns telefonnumren kvar.J Jansson69 skrev:Vad jag kommer ihåg så blev det bank-Id ungefär samtidigt som man tog bort telefonnumret ifrån annonserna, kan minnas fel men dom närmsta åren har det krävts bank-Id för att kunna kommunicera och sälja..
Jag tycker att det är bra för det tar bort en hel del oseriösa, men kan förstå att många inte har eller använder bank-Id speciellt äldre..
Det är en e-legitimation som du tex. kan ha på din smartphone eller läsplatta..Plätt Fia skrev:
https://www.bankid.com/
Ok har jag aldrig använt. Jag är nog stofilen i detta rum. Växte upp med bakelit telefon hemma. Låg på hackad halmmadrass och hade ute dass. Gillar gamla grejer. Inte när de gör om saker som min ADHD hjärna blir stressad av.Alfredo skrev:
Vilka skräpjämförelser, Blocket har ju inte bytt namn.I Incinerator skrev:
Och "Blocket guidar folk till den nya siten" inte fan har vi glömt adressen.
SVT har fan fallerat i samma grad eller så fick de ett "AI svar" från Blocket de själva inte fattade
Fungerade något av dem på blocket?Plätt Fia skrev:
Men jag misstänker att du är en sådan person som alltid ska "vara mot" ny teknik (även om mobilt bankid är 22 år gammalt nu). Så kämpa vidare med windows 8.1 och bankid på fil om det nu känns bra för dig, jag ska inte lägga mer tid på att övertyga dig.
Nä pågen har problem med kunder som ska ha nytt elavtal. Cheferna vill spara in tiden det tar att teckna nytt avtal över telefon och nu måste alla teckna själva med Bank ID. Han får sitta och guida folk som knappt kan använda dator.J Jansson69 skrev:
Det kan ta upp till en timme innan han lyckats. Eller så får de gå någon annan stans.
Jag är nöjd med Bank ID på fil. Håller mej mest hemma på gården med djuren.
Min widows 11 står i kartong i köket. Fick den i dag. Skulle ju bara ha en extra skärm därav allt debacle.R RoAd skrev:
Ja var och en gör som man vill, jag gillar också kontanter och fysiska möten..Plätt Fia skrev:
Nä pågen har problem med kunder som ska ha nytt elavtal. Cheferna vill spara in tiden det tar att teckna nytt avtal över telefon och nu måste alla teckna själva med Bank ID. Han får sitta och guida folk som knappt kan använda dator.
Det kan ta upp till en timme innan han lyckats. Eller så får de gå någon annan stans.
Jag är nöjd med Bank ID på fil. Håller mej mest hemma på gården med djuren.
Men jag använder det mesta digitala med då det underlättar enormt mycket, har hjälpt några pensionärer med att skaffa smartphone och bank-Id och Swish när dom väl har lärt sig det så kan dom inte förstå hur dom klarade sig utan..
Men vi är alla olika men roligt att du ändå har hittat till ett digitalt forum😉
Absolut inte på alla internetforum, jag är medlem på 4 st men det är bara på det ena som det har tagits upp.useless skrev: