78 981 läst ·
576 svar
79k läst
576 svar
"Nya Blocket åsikter"
Det kravet har funnits i några år..Plätt Fia skrev:
Var inne i dag och skulle ha en dataskärm. Kontakta säljaren gick inte. Måste ha Bank ID fast jag vara inloggad.!!
Min gamla dator uppdaterade inte Bank ID då den "plötsligt blivit för gammal". Fått en ny windows 11 i dag och skulle ha billig skärm så jag kan ha båda datorerna i gång för flytt av filer mm. Det sket sig. 😒
Ja, självklart. Men varje bevakning har nu en blaffig bild med en annons eller två, en hel sida på mobilen per bevakning, i alla fall jag får väldigt dålig överblick över mina 20 bevakningar i den vyn. Innan såg jag samtliga 20 bevakningar på en sida med info på hur många nya annonser som tillkommit sen senast jag besökte bevakningen.H Hans_ skrev:
Dessutom när jag klickar mig in nu ser jag inte senaste annonserna i kronologisk ordning utan enligt bästa träff!? Är detta enbart vad blocket avser är bästa träff bland nya annonser eller kan tidigare sedda annonser blocket avser vara bättre träffar än mina söktermer hamna ovan en ny annons jag inte ens hunnit se?
Sökningen må vara bättre, det har jag inte utvärderat. Men för mig får jag över huvud taget ingen överblick över bevakningar och gamla meddelanden har till väldigt stor del försvunnit och det som finns kvar har blivit en total katastrof då det inte går koppla meddelandet till en faktisk annons. Alla bilder är borta och samtliga rubriker är enbart (Annons)
Är man helt inlåst i deras meddelandesystem utan ens kopior på texten i notifieringsmail önskar jag en tillförlitlig historik. För bara några veckor sen gick jag långt bak i tiden (4-5 år) i historien för att inventera prylar jag köpt och sålt, glad har gjorde det då, nu tycks allt vara borta.
Borde väl räcka att man är inloggad. Jag hade bank ID på fil tills jag skulle uppdatera det på Swedbank denna månad och då stod det tekniskt fel. Banken kunde inte hjälpa mig. Min gamla dator 8.1 har funkat tills någon bestämde att nu skulle den inte uppdateras eller godkännas längre. Och samtidigt la Telia om sitt system för prenumerationer. Autogirot blev inte draget så jag stod utan uppkoppling på mobilen samtidigt.J Jansson69 skrev:
Riktigt kaos.
Plätt Fia skrev:
Jag tror du har missförstått vad mobilt BankID är och hur det används?Plätt Fia skrev:
Vad jag kommer ihåg så blev det bank-Id ungefär samtidigt som man tog bort telefonnumret ifrån annonserna, kan minnas fel men dom närmsta åren har det krävts bank-Id för att kunna kommunicera och sälja..Plätt Fia skrev:
Borde väl räcka att man är inloggad. Jag hade bank ID på fil tills jag skulle uppdatera det på Swedbank denna månad och då stod det tekniskt fel. Banken kunde inte hjälpa mig. Min gamla dator 8.1 har funkat tills någon bestämde att nu skulle den inte uppdateras eller godkännas längre. Och samtidigt la Telia om sitt system för prenumerationer. Autogirot blev inte draget så jag stod utan uppkoppling på mobilen samtidigt.
Riktigt kaos.
Jag tycker att det är bra för det tar bort en hel del oseriösa, men kan förstå att många inte har eller använder bank-Id speciellt äldre..