78 981 läst ·
576 svar
79k läst
576 svar
"Nya Blocket åsikter"
ullet
Hobbyelektriker
· Västerbotten
· 588 inlägg
ullet
Hobbyelektriker
- Västerbotten
- 588 inlägg
Jag lyckades till slut skapa en bevakning på alla annonser i mitt län sorterat så senaste annonsen visas först. Den sidan har jag som bokmärke och använder för gå in på Blocket.D dartan skrev:
Eller rättare sagt, alla annonser förutom bilar, båtar och husvagnar då det verkar helt separerat - jättedumt.
Uppenbarligen så är det ingen kopia om man läser några inlägg nedan ditt.E Espen68 skrev:
Blocket har sedan det köptes av baggar bara blivit sämre och sämre för varje förnyelse som de har gjort.
Kopior av de 2 inläggen som jag menar:
" motsvarande app/sida i Norge heter finn.no det är samma ägare som Blocket. Testa den sidan i två minuter, jämför hur enkelt det är att filtrera objekt ex i båtar. Blocket är ett skämt i jämförelse."
"Nog för att de är lika, men bodde i norge under 6 år och använde finn.no då, detta känns bara fel. Ingenting är rätt med blocket, de fungerade väldigt bra när jag använde finn. De är skillnader om än så ser webben likadan ut, men appen är katastrof."
Behöver du logga in mad bankid varje gång som du ska skicka eller svara på ett meddelande på Tradera i dagsläget?kisumisu skrev:
Visst är det.
Ännu konstigare är deras regler och att samma ägare har i Finland alltid haft gratis annonsering!
Med regler menar jag att varför kostar en vara 20kr sätta ut medans t ex en bil kostar ca 200kr sätta in en annons?
Finland är kostnaden som sagt 0:-
Men även om man nu väljer att ta betalt (vilket jag förstår) i Sverige varför kostar inte precis allt 20kr att sätta in annons på?!
Har själv använt den finska varianten tills de nu satte e-leg krav där.
Själv använder jag idag Tradera.
Där slipper man idiotkommentarer som då t ex Facebook market fylls av och alla bud är bindande!
Helt okej att man betalar för annonsen den där provisionen för då har man ändå lyckats sälja varan!
På Blocket kanske du betalar 200kr sätta ut bilen som sen inte går sälja!
Det som är dock synd att inga bilar säljs på tradera. Har själv försökt sälja bildelar och de har inte gått heller eller med dåliga bud.
Där har Blocket fortfarande av någon anledning sin särställning, ändå tar dom massa för bilannonser och bilrelaterade saker. Fast det kanske så de har levt?
Att folk säljer bilar och bildelar.
Jag har fått skänka vissa bildelar, däck mm som ingen vill köpa. Hellre det än att chansa med 200kr går de sälja eller inte. Eller helt enkelt gå till tippen med när det finns ingen vettig säljsida till dessa i Sverige och i grannlandet är allt bakom bankid.
Testade gammal hederlig lappmetod.
På ett köpcentrum, blev det direkt nedplockat. Men Ica fick lappen vara kvar nästan 3 månader tills jag själv rev bort lappen 🤔 ingen visade nåt intresse inte ens de som vill ha allt gratis. Vilket jag blev riktigt förvånad över. Tror folk att allt som inte är bakom bankid är stulet.
Jag ställer frågan för efter en kommentar om idiotin med att behöva logga in med bankid varje gång som man ska skicka eller svara på ett meddelande på blocket trots att kontot är verifierat med bankid så fick jag detta svar av deras expert Agneta:
"Hej,
Vi måste självfallet förhålla oss till de regler som BankID sätter kring deras användning, och det innebär att vissa åtgärder kräver ny verifiering även om man redan är inloggad. Jag har full förståelse för att det kan upplevas som omständligt, men det är en säkerhetsnivå och krav vi inte kan frångå.
Önskar dig en fortsatt fin dag!
Med vänliga hälsningar,
Agata
Team Manager Blockets Kundservice"
Så antingen ljuger Agneta eller så ska bankid få det svenska folket att rätta in sej i bankid:s led så att våra storbanker kan ha koll på vad Svenne och Svea Svensson gör när de inte är inloggade på sin bank.....
Jag lät fliken med blocket ligga kvar och då fanns mina inställningar kvar men det kanske jag inte ska berätta för Agneta för då kanske hon tar bort den möjligheten också.D dartan skrev:
Det finns likadana trådar på varenda internetforum plus att varenda kvällstidning rapporterat om missnöjet och avkrävt förklaringar från de ansvariga...T Testarn skrev:
Jag tror inte dom bryr sig särskilt mycket.
Det kan till och med vara positivt ur marknadsföringssyfte. Nu är alla inne och kollar, kanske till och med hittar något dom behöver och stannar kvar som kund. Kan jämföras med Amazons lansering i Sverige med alla roliga översättningsmissar, det var verkligen ett genistrek. Alla hade hört talas om detta.useless skrev:
maskeradeproggaren
Medlem
· Skåne
· 296 inlägg
maskeradeproggaren
Medlem
- Skåne
- 296 inlägg
Låt mig gissa, beror på posten/tullen....RoTe skrev:
Handlade rätt mycket på Ebay förr men de två senaste gångerna var det konstiga saker som hände med tullen eller posten.
Beställde helt vanliga saker, alltså saker som inte borde vara några problem med ur tullhänseende, fick tracking att det kommit till Sverige. Sen hände inget men tänkte det kommer väl sen fick jag bara en lapp i brevlådan att de "försökt leverera" men sedan skickade tillbaka den. OK??? Ringde posten och de hade ingen info eller brydde sig jättemycket. Sen hände ungefär samma sak en gång till.
Synd för gillar Ebay!
Jag har aldrig haft problem med att tulla in försändelser från utlandet. Ja förutom att det är dyrt då.maskeradeproggaren skrev:
Låt mig gissa, beror på posten/tullen....
Handlade rätt mycket på Ebay förr men de två senaste gångerna var det konstiga saker som hände med tullen eller posten.
Beställde helt vanliga saker, alltså saker som inte borde vara några problem med ur tullhänseende, fick tracking att det kommit till Sverige. Sen hände inget men tänkte det kommer väl sen fick jag bara en lapp i brevlådan att de "försökt leverera" men sedan skickade tillbaka den. OK??? Ringde posten och de hade ingen info eller brydde sig jättemycket. Sen hände ungefär samma sak en gång till.
Synd för gillar Ebay!
Det är väl inte Ebays fel att Postnord är värdelösa?maskeradeproggaren skrev:
Synd för gillar Ebay!
Var inne i dag och skulle ha en dataskärm. Kontakta säljaren gick inte. Måste ha Bank ID fast jag vara inloggad.!!S sweden skrev:
Min gamla dator uppdaterade inte Bank ID då den "plötsligt blivit för gammal". Fått en ny windows 11 i dag och skulle ha billig skärm så jag kan ha båda datorerna i gång för flytt av filer mm. Det sket sig. 😒
Har du inte mobilt bankid? Om inte så kanske det är dags att skaffa det?Plätt Fia skrev:
Var inne i dag och skulle ha en dataskärm. Kontakta säljaren gick inte. Måste ha Bank ID fast jag vara inloggad.!!
Min gamla dator uppdaterade inte Bank ID då den "plötsligt blivit för gammal". Fått en ny windows 11 i dag och skulle ha billig skärm så jag kan ha båda datorerna i gång för flytt av filer mm. Det sket sig. 😒
Har inte alla mobilt bankid nu för tiden?Plätt Fia skrev:
Var inne i dag och skulle ha en dataskärm. Kontakta säljaren gick inte. Måste ha Bank ID fast jag vara inloggad.!!