78 842 läst ·
576 svar
79k läst
576 svar
"Nya Blocket åsikter"
Jag har skickat ett svar till henne där jag bland annat påpekar att det är positivt att ha det lägsta möjliga betyget hos Trustpilot när man gör en förändring som denna för betyget kan inte bli lägre så då kan man hävda att: trots kritik så har vi behållit vårt betyg hos Trustpilot.P Paxman skrev:Vad skönt att Agata på Blocket kan dela med sig av sin visdom till oss. Och vilken insikt hon visar om Blocketanvändares känslor, att det "alltid är tufft" för oss vid snabba förändringar. 😂
Blockets diverse officiella svar missar målet helt. De flesta reaktioner jag har läst om, som också innefattar min egen, är inte att vi inte vill att Blocket förnyar sig...det är att de gjort det så uselt!
Jag har tyckt att Blocket varit OK, men att väldigt mycket kunde varit mycket bättre. Så jag har ingenting emot att de gör om (det är inte alls "tufft" för mig) men när man gör om så ska det ju bli bättre än tidigare...inte sämre. 🤣
Enshittification är en av samhällets värsta fiender.
Jag är normalt inte en bakåtsträvare, men så här gick nog tänket hos Blocket:
- Vi har en massa pengar, vad ska vi göra?
- Låt oss lägga dom på en uppdatering av gränssnittet
- Men är det något fel på dagens gränssnitt eller fungerar det inte väldigt bra?
- Jo, det fungerar och är bra optimerat. Men användarna vill ha något nytt fräscht och "spännande".
- Vad sägs om att istället för att kunna se 10 annonser samtidigt i listan under bevakningar, så gör vi så att man endast kan se 2 åt gången? Då behöver man scrolla en massa mer!
- Mycket bra förslag!
Jag är normalt inte en bakåtsträvare, men så här gick nog tänket hos Blocket:
- Vi har en massa pengar, vad ska vi göra?
- Låt oss lägga dom på en uppdatering av gränssnittet
- Men är det något fel på dagens gränssnitt eller fungerar det inte väldigt bra?
- Jo, det fungerar och är bra optimerat. Men användarna vill ha något nytt fräscht och "spännande".
- Vad sägs om att istället för att kunna se 10 annonser samtidigt i listan under bevakningar, så gör vi så att man endast kan se 2 åt gången? Då behöver man scrolla en massa mer!
- Mycket bra förslag!
En sjuka (som jag som avskyr att surfa på telefonen och därför till 99% gör mina internetgrejer på en laptop drabbas hårt av) är att väldigt många aktörer försöker optimera sina webbsidor för mobilskärm på bekostnad av datorskärmar. SMHI är ett väldigt bra exempel på detta.
Oftast blir det inte särskilt bra på mobilen och nästan alltid katastrof i en dators webbläsare. Kan det vara den sjukan som drabbat Blocket? Ni som är vana att utföra era Blocketärenden i telefonen, tycker ni att det nya formatet är bättre där?
Oftast blir det inte särskilt bra på mobilen och nästan alltid katastrof i en dators webbläsare. Kan det vara den sjukan som drabbat Blocket? Ni som är vana att utföra era Blocketärenden i telefonen, tycker ni att det nya formatet är bättre där?
Jag fick förklaringen för många år sedan att systemet bara var uppbyggt så men att jag kunde skapa fler konton. Sen blev det ju bankID och det...P Paxman skrev:
Jisses, jag fick ett svar till, jag hade råkat beklaga mej över idiotin med att behöva legitimera sej med bankid i parti och minut och hör och häpna: "Vad gäller verifieringen så är det ett krav från BankID att man behöver identifiera sig på nytt när man genomför en ny åtgärd, som att läsa/skicka meddelanden."
Visdomsord från Agneta
Hur fan kan bankid lägga sej i vad en annonssajt har för frekvens på legitimeringar i sitt system??
Visdomsord från Agneta
Hur fan kan bankid lägga sej i vad en annonssajt har för frekvens på legitimeringar i sitt system??
Jag får inte det att fungera.......... Hittar inget läge där jag kan se ALLA annonser i tex ett län. Endera kommer det tex fordon eller också är det "torget" men jag kan inte få med allt i en sökningC cpalm skrev:
Jag ser inte problemen som alla skriver. Sökningen är bra, mycket mer precis än den tidigare. Jag använder Blocket nästan enbart för bevakning av fordon. Det jag fick göra var att ta bort sökordet, och lägga till märke och modell på de bilar jag letar efter och sedan ”Uppdatera bevakning” som kommer upp som val.
Kartfunktionen är ju perfekt, söka på de annonser jag vill ha och sedan se alla annonser baserat på en karta.
Det enda jag kan vända mig mot är att inte tvinga in alla fordonshandlare att ange märke och modell så sökningen blir ännu mer exakt, likt mobile.de eller autoscout.com. Finns svenskt regnr så hämtas ju informationen från Transportstyrelsen och all data finns därmed sökbar.
I alla tider har det alltid blivit ramaskri när någon app eller hemsida uppdaterats. ”Förändring är av ondo” verkar vissa leva efter.
Kartfunktionen är ju perfekt, söka på de annonser jag vill ha och sedan se alla annonser baserat på en karta.
Det enda jag kan vända mig mot är att inte tvinga in alla fordonshandlare att ange märke och modell så sökningen blir ännu mer exakt, likt mobile.de eller autoscout.com. Finns svenskt regnr så hämtas ju informationen från Transportstyrelsen och all data finns därmed sökbar.
I alla tider har det alltid blivit ramaskri när någon app eller hemsida uppdaterats. ”Förändring är av ondo” verkar vissa leva efter.
Kör du appen eller webbsidan?dof skrev:
Testa: https://www.blocket.se/recommerce/forsale/search?location=0.300022
Är det inte det du är ute efter?