tradera har ju växt otroligt mycket på dom senaste år dom har bättre koll

I
  • Gilla
  • Haha
MelkerK och 7 till
  • Laddar…
S sweden skrev:
Vad tycker ni om nya Blocket.
Själv så är jag inte så där överdrivet entusiastisk över ändringen som gjorts.
Vad tycker ni andra på forumet ?
Personligen så tror jag att jag kommer att använda Blocket mindre i fortsättningen.
Det är rent katastrofalt dåligt. Jag är mest hemmavid och på datorn (har haft lite trassel med appen och slutat med den). Man kladdade om på Blocket tämligen nyligen. När jag till slut börjat vänja mig vid allt tillkommet strul så kommer detta sammanbrott som man nu fått till. Tror inte jag kommer att orka med skiten. Får känslan att de inte vill hjälp afolk att finna köpare/säljare utan att på något vis locka till spontanköp - som ett jädra köpcentrum.
Tidigare har jag skickat åtekoppling och kritik till dem, men tror inte de tar det på allvar/läser.
Fejsbök är lite för töntigt för mig, men det blir väl alternativet till slut. Tradera funkar väl skapligt. Det är ändå underhållande!
Fråga: Kan t o m bh.se möjligen påverka Blocket med en gemensam kampanj?

• Gilla
MelkerK och 2 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Ganska ensam...? Du är ensammare än Tom Hanks på ön kan jag meddela, han hade iaf en volleyboll som sällskap.😁
Nä, jag gillar också uppdateringen.

• Haha
  • Älska
Incinerator och 1 till
  • Laddar…
Robert63 Robert63 skrev:
Jag är sannolikt inte särskilt unik utan söker som flertalet, gissar jag. Jag vill inte ha denna "kategorisortering" och diverse "ingångar" utan lämpligare är att börja med område när jag behöver t ex vedkap, kittel, häcksax, moped, dränslang, kamin och sedan tar jag ett simpelt sökord och får snabbt en bukett förslag. F ö är mitt län borta nu från söklistan.

Ett favoritsökord jag hade förut var "veteran". Det kom upp 50 mc o 80 bilar och sedan vandrade man vidare bland dessa. Går inte nu - blir tvingad åt olika håll. Det är fruktansvärt fånigt.

Bevakningarna har blivit väldigt mycket sämre. De var inte bra innan men nu är det ett sammanbrott, som det framstår. Tyvärr.

• Gilla
MelkerK och 2 till
  • Laddar…
C
Robert63 Robert63 skrev:
Ser inte heller riktigt "katastrofen".
Uppdelningen i ett mejl per bevakning är ju lite irriterande, men i övrigt känns bevakningen lika dålig som förut. Men det är ju inget unikt för Blocket, det är märkligt nog ingen av annonssajterna som förstår det grundläggande användningsfallet.
Själva bläddringen/sökningen tycker jag är en förbättring. Mycket rappare och filtreringsfunktionerna är klart bättre.

Men då har jag inte kikat ännu på köp/sälj-flödet, kundservice, m.m.

C cpalm skrev:
Ser inte heller riktigt "katastrofen".
Uppdelningen i ett mejl per bevakning är ju lite irriterande, men i övrigt känns bevakningen lika dålig som förut. Men det är ju inget unikt för Blocket, det är märkligt nog ingen av annonssajterna som förstår det grundläggande användningsfallet.
Själva bläddringen/sökningen tycker jag är en förbättring. Mycket rappare och filtreringsfunktionerna är klart bättre.

Men då har jag inte kikat ännu på köp/sälj-flödet, kundservice, m.m.
Det jag har svårt för är förhandsvisning, tidigare fick jag en lista med alla bevakningar, fick plats på en skärm på i mobilens webbläsare. Nu är det någon form av förhandsgranskning, så ser typ en eller max två bevakningar åt gången, i en annan ordning än tidigare med bilder från två annonser. Klickar man in på bevakningen är den inte heller i tidsortering utan bästa träff!? Går ställa om, men återställs för varje klick. Jag har helt tappat överblicken både över bevakningarna och listan över träffar då man bara ser någon eller väldigt fåtal träffar per skärmuppslag. Kan dock tänka mig ett lyft på en ordentlig 4k datorskärm där man förhoppningsvis får plats med lite fler annonser, dock inte besökt sidan så än efter ändringarna.

• Gilla
newgirl
  • Laddar…
Någon som kan hjälpa mig? Vill ha sökning på "ALLT/län/vissa kommuner" men hittar inte hur jag ska göra.

C
john68 john68 skrev:
Någon som kan hjälpa mig? Vill ha sökning på "ALLT/län/vissa kommuner" men hittar inte hur jag ska göra.
Verkar som att man först får klicka på valfri kategori för att komma in i annonsvyn, och sedan backa upp en nivå genom att antingen klicka på "Alla kategorier" (i filterpanelen) eller "Torget" (i "brödsmulorna"). Sen kan man i filterpanelen välja valfri region.

• Gilla
john68
  • Laddar…
I
M maria01 skrev:
tradera har ju växt otroligt mycket på dom senaste år dom har bättre koll
Traderas snikskatt har gjort att jag har avregistrerat mej från dem.

• Gilla
civilingenjören och 1 till
  • Laddar…
I
john68 john68 skrev:
Jag har valt mitt landskap och de kommuner som ligger inom ok avstånd och senaste och privat och sök så får jag upp de områden jag är intresserad av och allt som är till salu av privatpersoner.

• Gilla
john68
  • Laddar…
C
I Incinerator skrev:
Traderas snikskatt
Är inte Blockets "köpskydd" något liknande?

• Gilla
Gusaf-59 och 1 till
  • Laddar…
H hovapettson skrev:
Jag är sannolikt inte särskilt unik utan söker som flertalet, gissar jag. Jag vill inte ha denna "kategorisortering" och diverse "ingångar" utan lämpligare är att börja med område när jag behöver t ex vedkap, kittel, häcksax, moped, dränslang, kamin och sedan tar jag ett simpelt sökord och får snabbt en bukett förslag. F ö är mitt län borta nu från söklistan.

Ett favoritsökord jag hade förut var "veteran". Det kom upp 50 mc o 80 bilar och sedan vandrade man vidare bland dessa. Går inte nu - blir tvingad åt olika håll. Det är fruktansvärt fånigt.

Bevakningarna har blivit väldigt mycket sämre. De var inte bra innan men nu är det ett sammanbrott, som det framstår. Tyvärr.
såg nu att dom äntligen hade lagt till cc på mc annonserna

Mikael_L
H hovapettson skrev:
Fråga: Kan t o m bh.se möjligen påverka Blocket med en gemensam kampanj?
Per kanske kan bygga ihop en plattform, som på sikt konkurrerar ut skiten som kallas blocket.

Mikael_L
Robert63 Robert63 skrev:
Är det du som är volleybollen? :)

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Bhp863 och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.