1 650 läst ·
12 svar
2k läst
12 svar
Nya batterier i gammal laddare??
Hejsan alla, jag har en blå bosch 12v med 2 st 2.6ah nimh batterier som blivit dåliga.
Har köpt 2 st nya batterier på tyska ebay som är på 3.0ah, problemet är nu att när jag sätter dom i laddaren så blinkar den inte och den ger ifrån sig ett svagt surr om man lyssnar nära.
Kan jag inte ladda dessa batterier med min gamla laddare??
Med vänlig hälsning,
Har köpt 2 st nya batterier på tyska ebay som är på 3.0ah, problemet är nu att när jag sätter dom i laddaren så blinkar den inte och den ger ifrån sig ett svagt surr om man lyssnar nära.
Kan jag inte ladda dessa batterier med min gamla laddare??
Med vänlig hälsning,
Vad är det för batterier? Antar att det är samma märkspänning (12V) på dem?
Det finns en risk att de nya batterierna inte har samma kemi som dina gamla. Kanske har du NiMH/NiCd i dina gamla batterier och någon form av Litium i de nya.
Det finns en risk att de nya batterierna inte har samma kemi som dina gamla. Kanske har du NiMH/NiCd i dina gamla batterier och någon form av Litium i de nya.
Om skillnaden bara är Ah storleken och övrigt samma batteri NiMH ska det fungera.
Jag hade själv 2.0Ah batterier till min gamla blåa (årsmodell 2004) 12V där jag köpte ett 3.0Ah på Kjell&CO utan problem.
Jag hade själv 2.0Ah batterier till min gamla blåa (årsmodell 2004) 12V där jag köpte ett 3.0Ah på Kjell&CO utan problem.
Laddas ingen av dessa batterier?
är båda samma volttal och nimh så skulle jag låta dem sitta i ett tag och se om det går igång känna på batterierna efter en halvtimme timme så de inte blir varma om de inte kommer igång dvs.
Att de blir varma när de laddas är normalt.
är båda samma volttal och nimh så skulle jag låta dem sitta i ett tag och se om det går igång känna på batterierna efter en halvtimme timme så de inte blir varma om de inte kommer igång dvs.
Att de blir varma när de laddas är normalt.
Hejsan, nej batterierna var inte helt urladdade när dom kom men det var inte mycket kräm i din, dom är nu uppladdade, dom hoppade igång när dom suttit i ett tag.
Behöver jag ladda ur och upp dom några gånger för att dom ska fungera bra???
Mvh
Behöver jag ladda ur och upp dom några gånger för att dom ska fungera bra???
Mvh
Klicka här för att svara