6 863 läst ·
17 svar
7k läst
17 svar
Ny WC går inte riktigt hela vägen ner i röret
Mja, om du tittar på bilden så har man ju släppt upp hela muffen på röret.T tergo skrev:
Hittade lite mått enligt följande, inte nu nödvändigtvis samma tillverkare på rör men likväl:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det innebär att det som sticker upp ur golvet är större än 110mm men mindre än 127.
Det är således en muffändå som ett 110 rör skall passa INUTI - Så det är minst 110+3,2+3,2 om man går efter de mått jag hittade.
Kikar man på ett klassik WC anslutning så är dem 125mm om jag inte missminner.
Så det här är ju lite att emellan.....
Jag har inte kunskapen utom att anse att det INTE är rätt och finns ingen klockren lösning på problemen helt baserat på att det är fel från början. Rätt sätt är att:
- Antingen släpper man upp ett 110rör och använder lämplig anpassad manschett.
- Eller så använder man en så kallad WC anslutning som är cirka 125mm och till den anpassad manschett.
Det här är ett mellanting så frågan är ju om det inte är bäst att kapa vid golvet, där röret verkligen är 110, och sätta i en anpassad muff för ändamålet!? Typ en sån här.
Vad säger alla rörisar på forumet om bästa lösning på problemet!? Jag blir osäker...
Hallå alla. Tänkte meddela att problemet är löst. Löste det genom att raspa ner röret 0,5 cm runt och sedan sandpapprade det fint. Köpte sedan en ny muff när jag ändå höll på med allt. Efter det gick toan ner fint Tack alla för tipsen!
Klicka här för att svara