Hej,
Jag bygger ett nytt fristående garage och tänker förbereda mig för att inreda ett enkelt badrum. Min tanke är att lägga golvbrunn till dusch, avlopp till handfat samt avlopp wc på rad utefter ena väggen. Duschen längst in mot ett hörn och de andra utåt.
Vatten dras i efterhand i överkant på väggen.
Väggen är gjord av 250 mm lecablock i hela garaget. Vissa delar i suterräng, bla delen där badrummet kommer vara.

Hur ska jag förbereda mig så smart som möjligt? Kommer jag behöva klä väggen med något invändigt? Duschen blir troligen en kabin.
Vilket avstånd in i plattan skall jag lägga avloppen från kanten sett? Det beror ju lite på hur mycket jag måste bygga på väggen inåt.

Jag kommer även gjuta in slingor för golvvärme i förebyggande syfte. Separata slingor för de två bilplatserna, en i det som kanske blir badrum samt en för ett lite större förråd. (Förrådet och badrummet kommer vara ett utrymme innan badrummet byggs.)
Möjlighet finns att koppla på sig på huvudbyggnadens bergvärme via kulvert.

inledningsvis kommer jag inte ha vatten över huvud taget i garaget och värma vid behov med el. Vill mest framtidssäkra för att kunna bygga gästrum/kontor och ha behaglig värme vid garagejobb.

Någon som har några bra erfarenheter att bidra med?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.