8 946 läst ·
6 svar
9k läst
6 svar
ny vedpanna på marknaden??
såg att lindqvist heating hade någon ny panna på deras otroligt dåliga hemsida. RB ventum heter den visst OCH ser ganska ok ut, trots att jag inte hittar några uppgifter om vedmagasin och dylikt?? är det någon här inne som vet något om den?? priset för en 60??kw e ju ganska prisvärt?? eller? 45.000papp. nu har jag ju inte kollat runt på andra märken,det va bara en ren slump jag kollade in där och såg denna. med tanke på den där gjutjärnsklumpen de sålde (säljer) ,så verkar denna bättre-men jag hittar ingen info om den??!!
Utan att veta något som helst om den här pannan så tycker jag att det låter dyrt jämfört med en mer betrodd motsvarande panna med runt 200 liter i eldstadsvolym.
Arikazan verkar tillverkaren heta.
http://www.arikazan.com.tr/en/urun/ventum-series-next-generation-gasification-boilers/
http://www.arikazan.co.uk/ventum-log-gasification-boilers/ventum-technical-details/
Arikazan verkar tillverkaren heta.
http://www.arikazan.com.tr/en/urun/ventum-series-next-generation-gasification-boilers/
http://www.arikazan.co.uk/ventum-log-gasification-boilers/ventum-technical-details/
http://www.hargassner.se/produkter/ved/pannor/hv-60/ frän självtändande, 95%, datadisplay 0.58meter, 222liter
http://www.hargassner.se/produkter/ved/pannor/mv-35/ 1meter,390l
http://www.hargassner.se/produkter/ved/pannor/mv-35/ 1meter,390l
Redigerat:
VG60 (60 kW)
Vedlängd: 70 cm, diam: 8 cm
Vedutrymmesvolym: 200 liter, 70 kg
Finns alla andra väsentliga uppgifter också så vitt jag kan bedöma vid en snabb titt på pdf:en (produktblad) på Lindquists hemsida för Viadrus, RB Ventum.
Annars går det också bra att surfa in på Viadrus.cz hemsida och välja engelska som språk.
Vedlängd: 70 cm, diam: 8 cm
Vedutrymmesvolym: 200 liter, 70 kg
Finns alla andra väsentliga uppgifter också så vitt jag kan bedöma vid en snabb titt på pdf:en (produktblad) på Lindquists hemsida för Viadrus, RB Ventum.
Annars går det också bra att surfa in på Viadrus.cz hemsida och välja engelska som språk.
Det skulle alltså betyda att Selmac OG-serie är typ samma som Lindquist RB Ventum-serie
Designen är väldigt lik och verkar vara Arikazan med lite hjälp av Google Lens-sökning.
Dock så verkar RB Ventum vara en klass vassare, men de utbytbara plåtarna och lite annat.
Selmac är dock väldigt svåra att prata med och har löjligt dålig dokumentation på sina produkter.
Lindquist försöker iaf informera om sina produkter
PS. för denna gamla tråden. Viadruz ser ut att ha lagt ner sin verksamhet. DS.
Designen är väldigt lik och verkar vara Arikazan med lite hjälp av Google Lens-sökning.
Dock så verkar RB Ventum vara en klass vassare, men de utbytbara plåtarna och lite annat.
Selmac är dock väldigt svåra att prata med och har löjligt dålig dokumentation på sina produkter.
Lindquist försöker iaf informera om sina produkter
PS. för denna gamla tråden. Viadruz ser ut att ha lagt ner sin verksamhet. DS.
Klicka här för att svara