1 922 läst · 2 svar
2k läst
2 svar
Ny vedpanna med lambda?
Hej
Jag har en Ctc v35 från 2004 tror jag och är väll ganska nöjd förutom att vedmagasinet är lite litet till att värma mina 3st 750l tankar man får lägga i 3gånger om man låter det sjunka långt ner.
Kollat lite på woody effecta lambda 35 och man blir ju sugen på att byta men frågan är hur mycket vinner man i vedförbrukning?
Jag brukar vara dålig på att sota så spaksotningen hade ju varit guldvärd
Någon som har erfarenhet, tips eller ideer?
Hur länge kan man räkna att min panna bör hålla till? Gör väll av med ca 30m3 om året.
Mvh Viktor
Jag har en Ctc v35 från 2004 tror jag och är väll ganska nöjd förutom att vedmagasinet är lite litet till att värma mina 3st 750l tankar man får lägga i 3gånger om man låter det sjunka långt ner.
Kollat lite på woody effecta lambda 35 och man blir ju sugen på att byta men frågan är hur mycket vinner man i vedförbrukning?
Jag brukar vara dålig på att sota så spaksotningen hade ju varit guldvärd
Någon som har erfarenhet, tips eller ideer?
Hur länge kan man räkna att min panna bör hålla till? Gör väll av med ca 30m3 om året.
Mvh Viktor
Jag monterade i somras in en begagnad panna från -96. Den var helfräsh invändigt. Jag vet efter som jag fick byta en del plåt på grund av arten läcka orsakat rost på utsidan. Så din panna har möjlighet att hänga med länge. Jag tror inte att du sparar märkbart med ved. Det är ju ingen dålig panna du har.
Tack för svaret
Får väll dras med denna ett tag till då..haha
Kollat lite då lambda pannor och verkar som man får många bra funktioner tex att den kan dra ner effekten i pannan när tankarna börjar bli fulla så den slipper stanna för den blir för varm.
Kan man montera något lambda system i efterhand?
Får väll dras med denna ett tag till då..haha
Kollat lite då lambda pannor och verkar som man får många bra funktioner tex att den kan dra ner effekten i pannan när tankarna börjar bli fulla så den slipper stanna för den blir för varm.
Kan man montera något lambda system i efterhand?