Hej!

Jag har nyligen dränerat mitt hus och då även bytt vatten och avlopp. Grabbarna som dränerade gjorde vatten och avlopp själva. Min vattenledning kommer in genom källarväggen vid golvet. Jag bad dom om ca 20cm instick av den nya pem slangen. dom kopplade på prk kopplingen vinkel 90° med avstägningsventil. Sedan kopplade jag själv de resterande 70cm med kopparrör.

Problemet nu är att när dom fyllde igen hålet så backade vattenledningen ut så pass att prk kopplingens mutter är inuti väggen och en stor brytning i rören att vattenmätaren läker.

Den ansvariga på firman jag anlitat påstår att det är mitt fel och ansvar som inte monterat fast slangen i vägggenomförningen. Är det så???

Denna dränering med avlopp å vatten har kostat mig 170 tusen. Det känns förjävligt att ha en ny vattenledning jag inte ens kan byta koppling på ifall den går sönder....

Vad ska jag göra? Vem har ansvaret?

• Vattenledning med 90 graders vinkelkoppling och avstägningsventil i källare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kan ju lite försiktigt be om egenkontrollen för rörförläggningen i grav utanför huset... slangen ska inre spännas tillbaka när de fyller, då har för lite stöd underifrån...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.