Jag har fått ny frånluftsvärmepump installerad. Men får ingen värme i golvvärmen på bottenplan. Elementen på övervåningen har värme. Rören på bilderna är precis vid pumpen. Några tips?
Dom där hattarna brukar ge sig efter några år. Jag tog bort dom och körde fritt flöde. Pumpen vet vilken frammledningstemp den skall ha, så man behöver inte reglera rummen för sig. Särskilt inte om du har en innegivare till nya pumpen.
Varför är brun respektive blå omkastade i installationen. Vet ju inte vad de gör? Men 2av 5 är annorlunda kopplat.E erdu skrev:
Kan inte så mycket om frånluftspumpar men finns det inte ytterligare en cirkulationspump? Eller är denna lösning utan kompressor?E erdu skrev:
Men att det är slock i vissa rum tyder ju på att det inte kommer spänning fram. Alternativt kabelbrott eller bränd säkring. Men igen gissning då jag sitter utan ritning.M _Magnus L skrev:
Blir till att ta bort donen så du får värme. Dom små vingarna på dom ska klämmas in. Gölöm inte att märka upp dom, så dom kommer på samma slingar vid återsättning. VP ställs in, med kurvan, så det stämmer med tempen du behöver ut.E erdu skrev: