Hej har just fått en toalettstol installerad (Gustavsberg). Och det luktat avlopp från den. Har sett att när vi spolar så kommer det små bubblor upp på slutet ur toaletten. Dom har varit här och gjort om installationen 2 gånger. Men samma kille. Undrar om jag ska kräva att någon annan kommer och tittar. Är så trött på detta och tänker att det får lukta apa men känns hemskt när man betalat pengar för att äntligen få toalettstolen fixad. PS kan det var att den förra användes inte på länge innan?
Jag har försökt se bubblor som kommer upp från avloppet men kan inte se några. Ser bara bubblor från själva spolningen. Det känns spontant troligare att det inte är tätt mellan avloppsröret och toastolen och det är därifrån lukten kommer
Hur var det innan? Troligen är det toan som inte är lufttät i anslutningen mot avloppet men det kan vara problem med avluftningen.
Normalt finns ett rör från avloppet som leder ut för att övertryck med dålig lukt ska vädras ut och inte bubbla upp genom vattenlås. Om det är knas, kan det bli dålig luft.
Häll i varmt vatten när du kollar efter bubblor. Det borde skapa mer övertryck så att du enklare ser om det bubblar. Du kan även kolla när någon duschar på samma stam
Normalt finns ett rör från avloppet som leder ut för att övertryck med dålig lukt ska vädras ut och inte bubbla upp genom vattenlås. Om det är knas, kan det bli dålig luft.
Häll i varmt vatten när du kollar efter bubblor. Det borde skapa mer övertryck så att du enklare ser om det bubblar. Du kan även kolla när någon duschar på samma stam
Ja bara stolen. Jag tycker doften kommer som innefrån toalettstolen. Kan det ha något med att den förra var trasig länge och att det har blivit dålig lukt därförDr Benz skrev: