Hej har just fått en toalettstol installerad (Gustavsberg). Och det luktat avlopp från den. Har sett att när vi spolar så kommer det små bubblor upp på slutet ur toaletten. Dom har varit här och gjort om installationen 2 gånger. Men samma kille. Undrar om jag ska kräva att någon annan kommer och tittar. Är så trött på detta och tänker att det får lukta apa men känns hemskt när man betalat pengar för att äntligen få toalettstolen fixad. PS kan det var att den förra användes inte på länge innan?

Jag har försökt se bubblor som kommer upp från avloppet men kan inte se några. Ser bara bubblor från själva spolningen. Det känns spontant troligare att det inte är tätt mellan avloppsröret och toastolen och det är därifrån lukten kommer

• Gilla
Purre och 1 till
  • Laddar…
Då kanske du ska ta detta med firman som gjorde jobbet? Hoppas de löser sig.

• Gilla
ninsal
  • Laddar…
luktar det bara efter spolning eller hela tiden? Om hela tiden så gissar jag också på otätt montering.

Hur var det innan? Troligen är det toan som inte är lufttät i anslutningen mot avloppet men det kan vara problem med avluftningen.

Normalt finns ett rör från avloppet som leder ut för att övertryck med dålig lukt ska vädras ut och inte bubbla upp genom vattenlås. Om det är knas, kan det bli dålig luft.

Häll i varmt vatten när du kollar efter bubblor. Det borde skapa mer övertryck så att du enklare ser om det bubblar. Du kan även kolla när någon duschar på samma stam

• Gilla
ninsal
  • Laddar…
G gaia skrev:
luktar det bara efter spolning eller hela tiden? Om hela tiden så gissar jag också på otätt montering.
Hela tiden tyvärr

K _KirderF_ skrev:
Då kanske du ska ta detta med firman som gjorde jobbet? Hoppas de löser sig.
Dom kommer på måndag men så trött på att dom ska komma ut en 3 gång.
Tack snälla det hoppas jag med

• Gilla
_KirderF_
  • Laddar…
Krilleman
Den videon du la upp ovan har inga bubblor som kommer från avloppet.
Bara från själva spolningen som redan nämnts.

Är det verkligen tätt där porslinsguden ansluter i golvet? 🤔

• Gilla
Lilllen och 1 till
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Den videon du la upp ovan har inga bubblor som kommer från avloppet.
Bara från själva spolningen som redan nämnts.

Är det verkligen tätt där porslinsguden ansluter i golvet? 🤔
Ja det är frågan nu luktar det jätte mycket och dom ska komma i morgon för att ta bort toalettstolen

Nu har dom varit här en 3 gång och när han var här tyckte jag att det inte luktade sen på kvällen började det igen att lukta. Fattar inte vad felet är?? Kan det sitta längre ner i rören?

Men vad gjorde dem när dem var här? Vad kom dom fram till?

Är du säker på att det kommer från själva stolen?

Dom gjorde om hela med en ny tätning och ny gummitätning. Såg även att den sista var högre

Är det bara byte av stol som gjorts i samband med detta? Inget annat på avloppssystemet?

Kan du känna om det kommer inifrån själva stolen eller om det kommer nere ifrån golvet?

Dr Benz Dr Benz skrev:
Är det bara byte av stol som gjorts i samband med detta? Inget annat på avloppssystemet?

Kan du känna om det kommer inifrån själva stolen eller om det kommer nere ifrån golvet?
Ja bara stolen. Jag tycker doften kommer som innefrån toalettstolen. Kan det ha något med att den förra var trasig länge och att det har blivit dålig lukt därför

N ninsal skrev:
Ja bara stolen. Jag tycker doften kommer som innefrån toalettstolen. Kan det ha något med att den förra var trasig länge och att det har blivit dålig lukt därför
Hur gick det? Jag har exakt samma problem med småbubblor som kommer upp.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.