1 606 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
"Ny skarv" på Logoclic = problem ?
Hej
Har tidigare lagt ca 150 m2 logoclic laminatgolv (prisklass 100-150 kr/m2). Det äldsta är från början 90-talet. Ser fortfarande ut som nytt (i kök).
Nu har jag precis lagt ca 40m2 i ett fullisolerat och helglasat (inkl tak) "uterum" med Logoclic Aquaprotect (ca 300kr/m2)
Skarven är helt annorlunda än i de tidigare golven med Logoclic och läggningen är mycket svårare än med den tidigare konstruktionen och den var inte helt lätt att lägga ensam.
Hade skarvnamnet varit nytt hade jag nog kontrollerat konstruktionen men ingen namnförändring trots totalt annorlunda konstruktion.
Skarven krokar inte i så hårt som de tidigare och skarven i kortändan skall krokas i och slås ihop men även den har mycket liten "ikrokning".
Har jag fått något som är feltillverkat eller har någon fullständigt imbecill chefsperson på Logoclic godkänt denna katastrofala konstruktionsförändring utan noggrann produktkontroll ?
Efter en vecka har skarvar börjat glida isär och kortändsskarven "lättar" redan på ett antal ställen.
Golvet är bara 6mm tjockt så det är frågan om detta är huvudproblemet. Jag var lite rädd för dessa 6 mm så använde lumppapper i stället för den tjockare stegdämpningen som jag normalt använder. Golvet i övrigt är helt flytande med "mycket tung" polystyren på trägolv.
Är det fler som haft problem ?
Vid kontakt med Bauhaus så verkar de inte vara förvånade. De har tydligen haft kontakt med leverantören.
Kan detta vara ett fall för ARN så leverantören likt fel på bilreservdelar måste stå för både nytt material och även jobb vad jag hört.
Har tidigare lagt ca 150 m2 logoclic laminatgolv (prisklass 100-150 kr/m2). Det äldsta är från början 90-talet. Ser fortfarande ut som nytt (i kök).
Nu har jag precis lagt ca 40m2 i ett fullisolerat och helglasat (inkl tak) "uterum" med Logoclic Aquaprotect (ca 300kr/m2)
Skarven är helt annorlunda än i de tidigare golven med Logoclic och läggningen är mycket svårare än med den tidigare konstruktionen och den var inte helt lätt att lägga ensam.
Hade skarvnamnet varit nytt hade jag nog kontrollerat konstruktionen men ingen namnförändring trots totalt annorlunda konstruktion.
Skarven krokar inte i så hårt som de tidigare och skarven i kortändan skall krokas i och slås ihop men även den har mycket liten "ikrokning".
Har jag fått något som är feltillverkat eller har någon fullständigt imbecill chefsperson på Logoclic godkänt denna katastrofala konstruktionsförändring utan noggrann produktkontroll ?
Efter en vecka har skarvar börjat glida isär och kortändsskarven "lättar" redan på ett antal ställen.
Golvet är bara 6mm tjockt så det är frågan om detta är huvudproblemet. Jag var lite rädd för dessa 6 mm så använde lumppapper i stället för den tjockare stegdämpningen som jag normalt använder. Golvet i övrigt är helt flytande med "mycket tung" polystyren på trägolv.
Är det fler som haft problem ?
Vid kontakt med Bauhaus så verkar de inte vara förvånade. De har tydligen haft kontakt med leverantören.
Kan detta vara ett fall för ARN så leverantören likt fel på bilreservdelar måste stå för både nytt material och även jobb vad jag hört.
Samma problem, så svårt att få till det.
Ger nog upp och lämnar tillbaka......
Ger nog upp och lämnar tillbaka......
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Samma här är det nån som har lyckats eller är det bara att byta?
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Nu ligger golvet iallafall problemet var bristande info då "manualen" är samma som det gamla systemet men en kloss och hammare så gick det iallafall
Klicka här för att svara