1 748 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Ny servis (elskåp) på ytterväggen
Hej,
I fredags hade vi ett elfel med en fas som försvunnit så vi ringde Fortum som kom och fixade problemet i elskåpet utanför huset.
Han som kom rekommenderade mig att få en offert från en elektriker på att flytta ut det inre elskåpet på ytterväggen och gå till Forum med det. Han sa att eftersom detta hjälper Fortum i sin gärning och därför är dom intresserade att vara med och betala.
Är det någon som vet om detta stämmer och hur mycket dem bidrar med?
I fredags hade vi ett elfel med en fas som försvunnit så vi ringde Fortum som kom och fixade problemet i elskåpet utanför huset.
Han som kom rekommenderade mig att få en offert från en elektriker på att flytta ut det inre elskåpet på ytterväggen och gå till Forum med det. Han sa att eftersom detta hjälper Fortum i sin gärning och därför är dom intresserade att vara med och betala.
Är det någon som vet om detta stämmer och hur mycket dem bidrar med?
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Här har nätbolagen betalat kostnaden för skåpet i vissa fall.
man har INGEN nytta av att flytta ut mätaren, bara förbannat obekvänt att behöva traska igenom snön för att kolla mätarställningen eller hur fort den röda lampan blinkar..
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Jag har fortfarande kvar min i källaren. De har aldrig ens frågat om jag vill flytta ut den
Klicka här för att svara