Som ni säkert har märkt så har Byggahus.se legat nere kl. 12-17 idag. Anledningen är att vi har bytt teknik för den redaktionella delen och håller på att integrera den med forumet. Vi stötte då på en del tekniska oväntade problem som måste lösas innan ni kunde använda sajten igen. Jag hoppas att ni har överseende med det och lovar samtidigt att vi inte tänker byta teknik igen på mååååånga år. :)

Vi är inte klara med utvecklingen, utan kommer att lägga till en del funktioner under veckorna framöver. Därför får ni vara beredda på en del strul framöver, även om vi gör allt för att undvika det.

Om du hittar några fel eller om det är något som ser konstigt ut eller tycker att vi borde ändra på - skriv då i den här tråden så ska vi försöka åtgärda det.
 
Jag är ganska neutral till bytet av design, ser väl OK ut. Tyvärr tycker jag dock att sidan har förlorat en hel del i tydlighet.

Men det är inte därför jag är här, rapporterar in två fel:
1. Sökfunktionen fungerar inte
2. Det går inte att öppna jämförelsedokumenten i artikeln om hustillverkar-jämförelse. Enkäten går dock att öppna.

Bara för att vara gnällig måste jag säga att det är ganska grundläggande saker som borde testats innan release...
 
* Var bättre bakgrund tidigare.. snällare för ögonen än knallvitt som det är nu.

* De gröna knapparna START, FORUM, BILDER, Posta svar osv skulle se betydligt proffsigare ut om de hade avrundade kanter och kanske var lite mera "påkostade". Ser ut som att dom är väldigt hastigt ihopslängda nu.
 
Jag kunde inte logga in. Det blev "välkommen tillbaka b_hasse",
men sedan blev jag automatiskt utloggad igen.
Att begära nytt lösenord hjälpte inte.

Lösningen var att radera alla cookies, då gick det plötsligt bra att logga in.

/Hasse

PS.
Jag har skickat ett mail till redaktionen via "kontakta oss" om felet.
Ni kan bortse från det nu.
DS.
 
Jag hade samma problem som b_hasse. För mig räckte det dock inte att blåsa alla cookies, utan jag blev också tvungen att gå in i Explorers inställningar och lätta på restriktionerna för cookies. Det tyder kanske på att den nya versionen använder cookies som av browsern uppfattas som "mindre säkra" än den gamla.

(Detaljer: I "Internet Options", fliken Privacy, har vi på vårt företag som default nivån Medium. För få byggahus-inloggningen att fungera fick jag klicka knappen Advanced, bocka för "Override automatic cookie handling" och sedan bocka för "Always allow session cookies".)

Medium-inställningen funkade alltså med den gamla versionen.
 
Jag kör Firefox, och för mig räckte det alltså att radera cookies.

/Hasse
 
jag saknar funktionen "gå till första oläsa post"

Den använder jag flitigt när det är långa diskussioner.

/Fredrik
 
ClasseClas
foppa72 skrev:
jag saknar funktionen "gå till första oläsa post"

Den använder jag flitigt när det är långa diskussioner.

/Fredrik
Samma här, den funktionen är ovärderlig. Synd att den bara försvann.
 
Hittar inte markera alla trådar som lästa. Sen kommer de trådar man läst upp igen när man söker "nya inlägg", de gjorde de inte förut (om inte nya inlägg inkommit).
 
Kör FF. Hittar inte mina bevakade ämnen m.m.
 
Snygg och skön design är första spontana reaktionen!

Blev lite orolig när man fick upp 'couldn connect to database runt 00:15tiden inatt...' :)
 
foppa72 skrev:
jag saknar funktionen "gå till första oläsa post"

Den använder jag flitigt när det är långa diskussioner.

/Fredrik
Jag vill också ha tillbaka den funktionen snarast.
 
P
Jag tycker att den nya designen känns 'fräschare' än den gamla. Trevligt!
 
Vi jobbar på sökfunktionen, så länge går det att söka på http://google.byggahus.se/

Funktioner som skalats bort, men som ni verkligen hade användning för kommer säkerligen att dyka upp inom kort igen. Det finns dock lite annat småfix som måste göras innan vi kan börja med det.

/M
 
Jag håller med många av de andra som postat feedback på den nya designen -- den är otroligt ljus. Jag avskyr ljusa sidor och tycker att en lite mörkare färgsättning av de "oanvända" ytorna (de som nu blivit fadat snorgröna) är mer lämpligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.