Tja!
Förste inlägget här med förhoppning att någon kan reda ut ett litet bekymmer.
Huset vi bor i är byggt 1975.
Platta på mark.
Original parkett hel och fin med enbart papp som underlag sedan betong, denna också snustorr.
Denna parkett är nu utriven och skall bytas ut.
Nu till frågan:
Behöver det ligga diffusionstät plast som ångspärr när förutsättningarna ser ut såhär? Alla tillverkare föreskriver ju ångspärr men det känns som det mest har med deras garantier att göra.
Kan man rentav göra mer skada än nytta med ångspärr i detta fallet?