L
Hej!

Håller på och byta offerbräda vid entrédörren. Ska byggas ny tralltrapp också. Offerbrädan är snesågad över och underkant. Hittade ett gammalt droppbleck jag la dit. På ena bilden har jag även bytt panelbrädan längst ner. Ni ser glipan. Den var där även med den gamla panelbrädan. Är jag på rätt väg om jag sätter dropbleck som på bild och en snedsågad list över? Samt, hur löser jag glipan bäst? Bleck där med? Beskriv gärna tydligt Mvh En gröngöling

• Bytarbete på husfasad, ny offerbräda vid entrédörr och gammalt droppbleck syns, samt glipa längst ner vid panelbrädan och grunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utskiftad offerbräda under entrédörr med gammalt droppbleck och en synlig glipa mellan brädan och grundmur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Som du monterat plåtblecket under dörren nu så kommer det att rinna in vatten bakom det.

• Gilla
heimlaga
  • Laddar…
Ta av plåten lite så den är innanför fodret, när du sätter fast den, dra i en sträng byggfog i överkant och sedan skruva. Ta av lite på fodret så inte änden ligger an mot plåten(kommer dra upp fukt).

L
P peroande skrev:
Som du monterat plåtblecket under dörren nu så kommer det att rinna in vatten bakom det.
Då är det ett annat typ av bleck jag ska ha? Det är ju dörrkarmen bakom blecket.

L
I InsidersUnited skrev:
Ta av plåten lite så den är innanför fodret, när du sätter fast den, dra i en sträng byggfog i överkant och sedan skruva. Ta av lite på fodret så inte änden ligger an mot plåten(kommer dra upp fukt).
Okej, tack för tips! Antingen det eller köpa annat typ av bleck eller vad tror du?

Behåll det du har, klipp det rakt bara. Annars måste du spåra ur och skaffa ett annat. Men kör med det du har ). Min farfar var snickare, han sa alltid att man ska tänka som vattnet. Dvs står man framför något en minut så fattar man vart vattnet kommer rinna och hur man ska få det att ta rätt bana.

L
I InsidersUnited skrev:
Behåll det du har, klipp det rakt bara. Annars måste du spåra ur och skaffa ett annat. Men kör med det du har ). Min farfar var snickare, han sa alltid att man ska tänka som vattnet. Dvs står man framför något en minut så fattar man vart vattnet kommer rinna och hur man ska få det att ta rätt bana.
Farfar kan Tack för input! Jag kör så

L
I InsidersUnited skrev:
Förresten, bara för o tydliggöra. Klipp det rakt skriver du. Vad menar du då?

Bara att vara noggrann med plåtsaxen.(y) Blir bra det där.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.