3 416 läst ·
18 svar
3k läst
18 svar
Ny multiverktyg från Bosch
Sida 1 av 2
Har inte sett att Bosch lanserat GOP300SCE men fann den på Toolstops hemsida.
Ett multiverktyg med starkare motor på 300W och konstant elektronik.
http://www.toolstop.co.uk/bosch-gop300sce-multicutter-in-l-boxx-with-48-accessories-240v-p16730
Ett multiverktyg med starkare motor på 300W och konstant elektronik.
http://www.toolstop.co.uk/bosch-gop300sce-multicutter-in-l-boxx-with-48-accessories-240v-p16730
Produkter som diskuteras: "insexskruven"
Insexskruv
Insexskruvar är specifika skruvar som har ett sexkantigt hål i huvudet. Dessa skruvar drivs med hjälp av ett verktyg kallat insexnyckel eller insexmejsel, som passar in i det sexkantiga hålet.
Läs mer
Pressreleasen från Bosch:
http://www.bosch-presse.de/presseforum/details.htm?txtID=5304&tk_id=112
De skryter ju med verktygsfritt bladbyte. Tolkar det nästan som om man inte ens behöver någon pigg som på Multimastern.
http://www.bosch-presse.de/presseforum/details.htm?txtID=5304&tk_id=112
De skryter ju med verktygsfritt bladbyte. Tolkar det nästan som om man inte ens behöver någon pigg som på Multimastern.
Var o klämde på en förra veckan och bladbytet är helt verktygslöst och ingen pigg som Phl nämnde, utan det är 2 st klackar som nyper åt så bladet sitter fast så jag skulle vilja påstå att det funkar smidigare än Fein´s lösning.
Var fick du chansen till att klämma på den då? Finns den redan ute i butik i Sverige?Kevin skrev:
Finns ej i butik än,inte säker när den kommer.
Vet ej om man får nämna det här egentligen men jag är återförsäljare åt Bosch bland annat så vi var inbjudna på ett event på Mantorp Park i samband med STCC-tävlingen som gick där förra veckan.
Där visade Bosch sitt nya multiverktyg och sänksåg bland annat. Sen kan jag oxå meddela att dom kommer med en gipsautomat snart =)
Vet ej om man får nämna det här egentligen men jag är återförsäljare åt Bosch bland annat så vi var inbjudna på ett event på Mantorp Park i samband med STCC-tävlingen som gick där förra veckan.
Där visade Bosch sitt nya multiverktyg och sänksåg bland annat. Sen kan jag oxå meddela att dom kommer med en gipsautomat snart =)
Fick aldrig chansen att provköra den, men dom hade en del smarta lösningar såsom ett vakuumsystem för styrskenorna där du ska kunna fästa skenan lodrätt på en vägg t ex genom att ansluta en dammsugare till styrskenan.
Storleksmässigt tyckte jag den var bra och inte alltför tung heller.
Splitterskydded på styrskenan skiljde sig en del från Festools lösning så det tror jag man måste provköra först innan man kan säga något om det.
Prismässigt ska den ligga ganska mycket under t ex Festools variant vad jag kunde förstå.
Storleksmässigt tyckte jag den var bra och inte alltför tung heller.
Splitterskydded på styrskenan skiljde sig en del från Festools lösning så det tror jag man måste provköra först innan man kan säga något om det.
Prismässigt ska den ligga ganska mycket under t ex Festools variant vad jag kunde förstå.