28 305 läst ·
124 svar
28k läst
124 svar
Ny laser NU! Hjälp.
Hehe
Priserna i tex Tyskland startar på 350 och går uppåt beroende på till tillbehör och lådtyp. (tygväska, gammal plastlåda eller L-Boxx)
http://www.idealo.de/preisvergleich/MainSearchProductCategory.html?q=Bosch+gll+3-80
http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=...PrefLoc=3&_fln=1&_sop=2&_trksid=p3286.c0.m283
Ska du ha de till poolbygge måste du ha en mottagare, fast ännu bättre är att låna en roterande bygglaser. Jag fick låna en sådan av grävaren när vi la bottenskiktet. Grävaren behövde ju i vilket fall som helst bygglasern till själva grävandet.
Priserna i tex Tyskland startar på 350 och går uppåt beroende på till tillbehör och lådtyp. (tygväska, gammal plastlåda eller L-Boxx)
http://www.idealo.de/preisvergleich/MainSearchProductCategory.html?q=Bosch+gll+3-80
http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=...PrefLoc=3&_fln=1&_sop=2&_trksid=p3286.c0.m283
Ska du ha de till poolbygge måste du ha en mottagare, fast ännu bättre är att låna en roterande bygglaser. Jag fick låna en sådan av grävaren när vi la bottenskiktet. Grävaren behövde ju i vilket fall som helst bygglasern till själva grävandet.
Axminster går bort för dom har inte LR2 mottagaren och inte 3-80 bundlat med väggfäste. Dock är det smart att handla i Euro på Axminster just nu, mycket billigare.
Lawson har ett kit med 3-80, LR2, BM1 fäste, 412GBP ex vat, 494,28 GBP ink vat. (4490kr/5390kr idag)
ShopSeltman skickar samma kit för 453 EUR ink moms = 4100kr
Kollade på några andra artiklar också och det stämmer att det vekar finnas en laserskatt i UK, valutan mot SEK förklarar inte hela skillnaden.
Lawson har ett kit med 3-80, LR2, BM1 fäste, 412GBP ex vat, 494,28 GBP ink vat. (4490kr/5390kr idag)
ShopSeltman skickar samma kit för 453 EUR ink moms = 4100kr
Kollade på några andra artiklar också och det stämmer att det vekar finnas en laserskatt i UK, valutan mot SEK förklarar inte hela skillnaden.
shop seltman får det bli imorgon 
finns det är radiokåpor typ peltor också?
Kanske en bosch minitigersåg om det finns utan laddare...
blir dyrt det här... tur man kan dra momsen
momsfillibabba kan det funka på shor seltman ?
finns det är radiokåpor typ peltor också?
Kanske en bosch minitigersåg om det finns utan laddare...
blir dyrt det här... tur man kan dra momsen
momsfillibabba kan det funka på shor seltman ?
Antar att det funkar på Shop Seltmann, annars kan du prova http://www.mounaco.de som specifikt skriver att momsfillibabba fungerar. Samma pris där.
Jag har nu mailat Seltmann två gånger gällandet VAT utan svar (Det senaste mailet bara minuter sedan) - Fick du ditt konto ändrat eller någon man anger vid utcheckning?nino skrev:
Man kommer bara så långt på tyskan man studerade i skolan... :blushing:
Intressant. Har aldrig tänkt på att det kan skilja så mycket.MathiasS skrev:
Gjorde en check på min önskelista och den skulle kosta £481 vilket ger 5170 SEK men om man betalar med Euro så kostar den 538 vilket blir 4774 SEK. Detta ger en "rabatt" på ca 7,5% så det är värt att hålla koll på detta.
(Valutakurserna tagna från Windows sidebar-gadget, vet inte varifrån den tar sina uppgifter)
Upptäcker något ännu mer intressant när jag skiftar mellan Inkl/Exkl VAT
Min varukorg kostar alltså £481/€538 inkl VAT men om jag ändrar till Exkl VAT så blir sifforna £400/€400...
Skillnaden mellan £400 och €400 är 17,5%
Houston, we've got a problem...
Min varukorg kostar alltså £481/€538 inkl VAT men om jag ändrar till Exkl VAT så blir sifforna £400/€400...
Skillnaden mellan £400 och €400 är 17,5%
Houston, we've got a problem...
Precis, testa att göra en "test order" i icke lokal valuta & utan att utföra slutgiltig betalning. För de ggr jag lagt order i UK så har det slutat med att betalningen genomförts i £ (GBP). Så det är alltid bättre att handla & jämföra i den lokala valutan shoppen användersig av, för att sedan räkna om valutan själv.Nimajneb skrev:
Valutakurser som referens får man ut från http://www.valuta.se/ . Sen får man såklart hålla koll på valutaväxlingsavgifter m.m. beroende på vad kortutfärdaren tar. Ofta mellan 1.5%-2.0%.
Den gyllene regeln är att alltid använda lokal valuta i dom fall som man faktiskt har möjligheten att välja valuta.
Detta är ganska vanligt på flygplatsbutiker och växlingskursen som erbjuds där är till 99% risk sämre än den som kreditkortsföretaget erbjuder.
En liknande fälla finns hos Paypal, även här kan man välja lokal valuta eller SEK och man ska se till att välja lokal valuta.
I mina ögon är det rent bonnfångeri som dom håller på med.
Detta är ganska vanligt på flygplatsbutiker och växlingskursen som erbjuds där är till 99% risk sämre än den som kreditkortsföretaget erbjuder.
En liknande fälla finns hos Paypal, även här kan man välja lokal valuta eller SEK och man ska se till att välja lokal valuta.
I mina ögon är det rent bonnfångeri som dom håller på med.
För ett tag sedan reagerade jag också på skillanden mellan och GBP hos Axminster och misstänkte att det var som Nimajneb skriver, vilket det också var.
Från http://www.axminster.co.uk/help-and-support-stock-and-pricing-artlhelp_stockpricing/#pricing:
Bondfångeri är ingen dålig beskrivning...
Från http://www.axminster.co.uk/help-and-support-stock-and-pricing-artlhelp_stockpricing/#pricing:
"Please note the Euro option provides an indication only. The amount charged will be in Sterling and will vary based on your bank's exchange rate."
Bondfångeri är ingen dålig beskrivning...