Förutom alla begagnade alternativ så kör makita nu en kampanj där man får laddare och batteri om man köper vissa utvalda produkter. Gäller ju att du har behov av någon ny produkt då för att det ska vara av intresse
https://www.makita.se/ope-kampanjmodeller-lxt-2026.html

N Nick 72 skrev:
Förutom alla begagnade alternativ så kör makita nu en kampanj där man får laddare och batteri om man köper vissa utvalda produkter. Gäller ju att du har behov av någon ny produkt då för att det ska vara av intresse
[länk]
Tänkte också tipsa om detta. Jag köpte själv en häcksax för strax över 2000 nyligen, anmälde köpet till Makita och fick en snabbladdare och ett 3Ah-batteri. Kostar ca 1200 nytt. Men det gäller enbart ifall man handlat av auktoriserad ÅF, det finns lista hos Makita ifall man är osäker.

• Gilla
Nick 72
  • Laddar…
B bhus2021 skrev:
Kanske fel tråd men hur är kvaliteten på piratbatterierna? De kostar ju 0.25x mot orginal så om de håller 80% kapacitet i åtminstone en fjärdedel så många år som orginalet så går ju kalkylen ihop
Jag har köpt 2 olika 2 pack av priratbatteriet från Amazon. Jag kan inte säga att jag upplever någon skillnad mot mina 2 original batterier.

S Selves skrev:
Gamla laddaren gick sönder och den billigaste Makita jag kunde hitta i en snabb googlesökning var från Bauhaus för 749 kr. Behöver laddaren vara Makita-märke på grund av unika fäst-rälsar eller nåt? Eller finns det uni-laddare?

Specifikation bifogad
Passa dig för kopior!
Screenshot_2026-08-24-22-09-49-88_6012fa4d4ddec268fc5c7112cbb265e7.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
TRJBerg och 3 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Nu är mina erfarenheter av batterier till verktyg begränsade men rent generellt är det jättejättejättejättestor skilnnad mellan pirat och piratbatterier. Det finns direkt usla sådana och riktigt jävla bra oavsett om vi pratar kapacitet eller passform.

Rent generellt så är batterier från större och etablerade handlare (typ batterilagret/batteriexperten) bra medans batterier från ebay/okändare handlare sämre. Å andra sidan är piratbatterierna fån kända handlare sällan jättemycket billigare.
Många ggr är det samma batterier som säljs på Amazon fast dom har ett påslag.

B bhus2021 skrev:
Kanske fel tråd men hur är kvaliteten på piratbatterierna? De kostar ju 0.25x mot orginal så om de håller 80% kapacitet i åtminstone en fjärdedel så många år som orginalet så går ju kalkylen ihop
Den kalkylen går bara ihop ifall man värderar sin egna tid till 0 kr/timme.

J J-banan skrev:
Passa dig för kopior!
[bild]
Men vad är en kopia?
En kpoia är ju egentligen ett batteri med tillverkarens logga på.
Om vi nu ska kalla makita en tillverkare.

Sen finns det ju en drös med eftermarknadsbatterier.

D d0391m0 skrev:
Den kalkylen går bara ihop ifall man värderar sin egna tid till 0 kr/timme.
nja, man köper väl 4-6 batterier av fulvarianten om man behöver två, använder två tills de tar slut, börjar använda nästa två och beställer då 4 nya typ. Bör ta en minut arbetstid vartannat år eller så. Lite som så man jobbar med toapapper.

A A-Man_08 skrev:
Men vad är en kopia?
En kpoia är ju egentligen ett batteri med tillverkarens logga på.
Om vi nu ska kalla makita en tillverkare.

Sen finns det ju en drös med eftermarknadsbatterier.
Javisst piratkopia då om det var svårt förstå vad jag menade.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.