Hej!
Jag hade tidigare en iphone 4s. Uppgraderad till en 5se nyligen när kameran pajade. Alla filer/inställningar/kontakter etc är överflyttade t den nya telefonen enligt manualen (itunes eller icould eller ngt var det).
Har dock ett problem - när jag kopplade in den gamla telefonen till datorn (macmini) via laddarsladden så hittade datorn automatiskt alla nytagna bilder (dvs sen sist den var ihopkopplad med datorn) och tog in dem i datorns dropbox. Med den nya telefonen kommer det bara upp en ruta på datorn att dropbox inte hittade några nya bilder på telefonen. Detta är ju superstörigt, någon som vet vad jag har gjort för fel?
Jag hade tidigare en iphone 4s. Uppgraderad till en 5se nyligen när kameran pajade. Alla filer/inställningar/kontakter etc är överflyttade t den nya telefonen enligt manualen (itunes eller icould eller ngt var det).
Har dock ett problem - när jag kopplade in den gamla telefonen till datorn (macmini) via laddarsladden så hittade datorn automatiskt alla nytagna bilder (dvs sen sist den var ihopkopplad med datorn) och tog in dem i datorns dropbox. Med den nya telefonen kommer det bara upp en ruta på datorn att dropbox inte hittade några nya bilder på telefonen. Detta är ju superstörigt, någon som vet vad jag har gjort för fel?
Redigerat:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Man kan ju även lagra till dropbox via wifi 
En kollega hade ett liknande bekymmer, när han kopplar sin telefon till datorn så finns inte längre alla bilder under DCIM-katalogen, vilket skulle kunna leda till samma problematik som du har.
Min gissning var att det kanske hade med att göra att han körde med "optimerad iPhone-lagring", och att bilderna således bara sparas i molnet och endast förekommer som en thumbnail på telefonen.
Men ta ett steg in i 2000-talet och synka dina bilder via wifi
En kollega hade ett liknande bekymmer, när han kopplar sin telefon till datorn så finns inte längre alla bilder under DCIM-katalogen, vilket skulle kunna leda till samma problematik som du har.
Min gissning var att det kanske hade med att göra att han körde med "optimerad iPhone-lagring", och att bilderna således bara sparas i molnet och endast förekommer som en thumbnail på telefonen.
Men ta ett steg in i 2000-talet och synka dina bilder via wifi
Någon optimerad iphone-lagring har jag inte valt. Wifi-synkning låter bra, men hur gör man?richardtenggren skrev:Man kan ju även lagra till dropbox via wifi
Men ta ett steg in i 2000-talet och synka dina bilder via wifi![]()
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Okej, då fallerade min tes:/Daniel_N skrev:
För att ladda upp via wi-fi till Dropbox så installerar du deras app, loggar in och slår på det i inställningarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
För iCloud får du aktivera under inställningar, jag kör enligt följande(optimerad iPhone-lagring spar utrymme på telefonen):
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hoppas det hjälper, jag kör på både dropbox och iCloud
Klicka här för att svara