Hej!

Jag hade tidigare en iphone 4s. Uppgraderad till en 5se nyligen när kameran pajade. Alla filer/inställningar/kontakter etc är överflyttade t den nya telefonen enligt manualen (itunes eller icould eller ngt var det).

Har dock ett problem - när jag kopplade in den gamla telefonen till datorn (macmini) via laddarsladden så hittade datorn automatiskt alla nytagna bilder (dvs sen sist den var ihopkopplad med datorn) och tog in dem i datorns dropbox. Med den nya telefonen kommer det bara upp en ruta på datorn att dropbox inte hittade några nya bilder på telefonen. Detta är ju superstörigt, någon som vet vad jag har gjort för fel?

Redigerat:
Hmm, är detta ett helt okänt fel eller har jag missat att lämna någon avgörande info?

Har du givet datorn access till telefonen?

Kör bildström via wifi så är bilderna där i datorn utan att du behöver göra nåt.

richardtenggren
Man kan ju även lagra till dropbox via wifi :)

En kollega hade ett liknande bekymmer, när han kopplar sin telefon till datorn så finns inte längre alla bilder under DCIM-katalogen, vilket skulle kunna leda till samma problematik som du har.
Min gissning var att det kanske hade med att göra att han körde med "optimerad iPhone-lagring", och att bilderna således bara sparas i molnet och endast förekommer som en thumbnail på telefonen.

Men ta ett steg in i 2000-talet och synka dina bilder via wifi ;)

arneri68 skrev:
Har du givet datorn access till telefonen?
Har ingen aning, hur gör jag det?

Stefan N skrev:
Kör bildström via wifi så är bilderna där i datorn utan att du behöver göra nåt.
Ok, låter smidigt, hur gör man?

richardtenggren skrev:
Man kan ju även lagra till dropbox via wifi :)

En kollega hade ett liknande bekymmer, när han kopplar sin telefon till datorn så finns inte längre alla bilder under DCIM-katalogen, vilket skulle kunna leda till samma problematik som du har.
Min gissning var att det kanske hade med att göra att han körde med "optimerad iPhone-lagring", och att bilderna således bara sparas i molnet och endast förekommer som en thumbnail på telefonen.

Men ta ett steg in i 2000-talet och synka dina bilder via wifi ;)
Någon optimerad iphone-lagring har jag inte valt. Wifi-synkning låter bra, men hur gör man?

richardtenggren
Daniel_N skrev:
Någon optimerad iphone-lagring har jag inte valt. Wifi-synkning låter bra, men hur gör man?
Okej, då fallerade min tes:/
För att ladda upp via wi-fi till Dropbox så installerar du deras app, loggar in och slår på det i inställningarna.

Skärmdump av Dropbox-inställningar för fotouppladdning, ladda upp i bakgrunden och använd mobildatatillval aktiverade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

För iCloud får du aktivera under inställningar, jag kör enligt följande(optimerad iPhone-lagring spar utrymme på telefonen):

Skärmdump av iPhone-inställningar för iCloud och bildlagring med aktiverade alternativ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hoppas det hjälper, jag kör på både dropbox och iCloud :)

Man kunde välja på att ladda ner dropbox, dropbox emm samt dropbox paper som app. vad rekommenderas?

richardtenggren
Kör på den vanliga, enbart Dropbox :)

Gjorde jag, funkade fint nu laddar den över som bara den!

TACK!

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.