Min dusch har börjat bråka lite:
  • Termostaten är trög när den ska släppa förbi mer kallvatten (även efter ättikabad och skruvande som tipsades om i den här tråden). Det går bra att öka temperaturen men så fort det ska ner till kallare är det för trögt för handkraft.
  • Strålarna i handtagsdelen går ihop till i princip en tjock stråle. Känns som att duscha i en vattenslang.
  • Takmunstycket var igenkalkat men pillade ut stoppen med en nål - så ett problem av tre är lösta i alla fall!
Den föredragna lösningen är att byta ut termostatvredet och handtaget, men jag kan för mitt liv inte hitta loggan på duschen på World Wide Web. Är det någon duschninja som kan se vad det är för typ av dusch?
Duschblandare med en geometrisk droppsymbol på en metallisk yta som visar tecken på kalkavlagringar och slitage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dusch med termostatblandare och takmunstycke, belägen i ett hörn med mörka kakelplattor och vit duschgardin.
Skapa konto
Närbild på en duschblandare med exponerad termostatdel, omgiven av metallslangar och kaklat väggparti.
Skapa konto
En metallisk termostatinsats från en dusch med gängade delar och o-ringar ligger på en mörk yta.
Skapa konto

Redigerat:
Ingen aning om vad för modell det är. Hur gammal är instalationen, så vitt du vet?

Bildsök med Google på en närbild av droppen säger att det är en "Bathlife Brusa Tapp" .
På bathlife.se finns det en Reservdelsshop med i alla fall 3 olika termostatinsatser.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.