Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
Jag ser vad du menar men jag kan också säga att jag sett värre både från takläggare och plåtslagare. Men det var han som gjorde imkanalen som satte dit den och den ser inte så illa ut tycker jag.
Jag tycker nog att det är synd att inte lägga åtminstånde lite kärlek på montaget då man valt så dyrbart mtrl... Om du svängt i hop en huv själv och monterat så kunde jag hållit med om orden "den ser inte så illa ut"

Det borde vara en trästomme som den är byggd runt,jag vägrar nästan montera annars numera... är den isolerad?
Jag hade gjort en försänkt panna till den..
Tyvärr tycker jag inte det ser så proffsigt ut..

• Gilla
Kvarna vid sjön och 2 till
  • Laddar…
V
Jag var inne på det också, men jag tycker kanske att leverantören at IM kanalen skall informera mig att detta behövdes läggas till.
Så nu ska du ha allt gratis, bara du spelar lite överdrivet okunnig.

• Gilla
Ludde Jakobsson
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Jag tycker nog att det är synd att inte lägga åtminstånde lite kärlek på montaget då man valt så dyrbart mtrl... Om du svängt i hop en huv själv och monterat så kunde jag hållit med om orden "den ser inte så illa ut"
plåtrickard plåtrickard skrev:
Det borde vara en trästomme som den är byggd runt,jag vägrar nästan montera annars numera... är den isolerad?
Jag hade gjort en försänkt panna till den..
Tyvärr tycker jag inte det ser så proffsigt ut..
Tack för din ärliga svar. När du säger försänkt panna menar du att plåten som ligger mot taket följer pannornas kontur? Ventilationsröret är isolerat med brandklassad isolering

Jag har försökt att få hit en plåtslagare i 4 år.. Så jag valde att ta hit någon som offererade och faktiskt kom hit och fick ihop en kanal. Det är omöjligt att få en plåtslagare som gör ett bra jobb i Stockholm.. och om man börjar prata om att det skall fixas en kanal så kommer dom aldrig hit.. och om dom väl kommer hit kostar det 40000 kr.

• Gilla
Rooten48
  • Laddar…
V Villaägarenr1 skrev:
Så nu ska du ha allt gratis, bara du spelar lite överdrivet okunnig.
Vill inte blåsa någon.. men jag vill heller inte bli blåst. :)

Vill inte blåsa någon.. men jag vill heller inte bli blåst. :)
Bry dig inte om Villaägaren, kommer mest denna typ av inlägg därifrån.

Typ så,har ingen på hyllan som är exakt så som jag hade gjort Rött rör och bas på arbetsbänk i verkstad, verktyg och arbetsutrustning synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Uwe H och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.