6 191 läst ·
33 svar
6k läst
33 svar
Ny Bosch dragare - men vilken?
Stort tack för bra svar, lutar nog åt den vanliga (icke FC) modellen trots allt, blir lite kompaktare ser det ut som. Och en bra anledning att köpa fler verktyg framöver om inte annat...mexitegel skrev:
Växellådan har inte samma artikelnummer, men vad som skiljer egentligen vet vi väl inte. På något sätt har de väl lyckats klämma ur 1 Nm till eller så hamnade testsifforrna på andra sidan avrundningen bara.
Men det är intressant att EXPERT-modellen är mindre avancerad (ingen BLE) än PRO modellen när Bosch själva säger Bosch EXPERT betyder topprestanda och avancerad teknik?!
När jag klickat runt bland modellerna på Bosch hemsida så verkar det som de rent av brandat om vissa modeller från PRO till EXPERT då jag klickat på en PRO version och då hamnat på motsvarande modell fast EXPERT istället.
Angående blåtandsuppkoppling så har jag väldigt svårt att se att jag skulle få någon vettig användning för det på en skruvdragare. Såg filmen för deras nya krysslaser och där kan jag förstå det om man står på något tak och vill aktivera lasern på distans t.ex.
Men Expert-varianten lär knappast bli billigare och verkade vara endast utvalda återförsäljare som får sälja den vilket också borde hindra prispressande en del...
Igen, stort tack för hjälpen!
Du kommer bli nöjd
.
Men fick precis det här på mailen från Bosch:
Det är inte så mycket skillnad på GSR 18V-90 C och EXSR18V90 än det du själv nämnt och att EXSR18V90 inte har connection (BLTH).
GSR 18V 90 C har utgått och kommer då att ändra namn till EXSR18V90 med lite som du själv nämde design ändring och utan BLTH.
Dvs, det är mer eller mindre ren "rebranding".
Men fick precis det här på mailen från Bosch:
Det är inte så mycket skillnad på GSR 18V-90 C och EXSR18V90 än det du själv nämnt och att EXSR18V90 inte har connection (BLTH).
GSR 18V 90 C har utgått och kommer då att ändra namn till EXSR18V90 med lite som du själv nämde design ändring och utan BLTH.
Dvs, det är mer eller mindre ren "rebranding".
Finns/kommer en kraftigare Borrskruvdrahare. 150 i slutet (istället för 90). Moment, hastighet OCH viktig ökar dock.
exsr18v-150
https://www.bosch-professional.com/se/sv/products/exsr18v-150-06019R2200
Men typ ingen som för den än. Vem kan testa den båda och återkomma här?
exsr18v-150
https://www.bosch-professional.com/se/sv/products/exsr18v-150-06019R2200
Men typ ingen som för den än. Vem kan testa den båda och återkomma här?
Jag har en GSR 18V-150 sedan nåt år.E EmilÖrn skrev:
Klickar man på den på Boschs sida hamnar man på EXSR 18V-150.
Specarna är lika vad jag sett, iaf utvändigt.
Kraftfull och kommer med Electronic Angle Detection.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden