Du har rörstumpar och behöver klämringskopplingar. Har du slätände eller koniskt ände på kulventilerna som sitter där? Finns andra kopplingar som funkar oavsett. Ta gärna en bild uppifrån på kulventilerna om det går.
Gissar att din förra blandare hade hade lekande mutter, då har du troligen släta ändar på kulventilerna, då kan du köra med tex en hakvkoppling för 10mm rör men en gänga som passar kulventilerna.
https://www.purmo.com/public/prod/8284/32604194783912f93196b2f9d9cb2646/sv-se-files-48282171-rev.pdf
Gissar att din förra blandare hade hade lekande mutter, då har du troligen släta ändar på kulventilerna, då kan du köra med tex en hakvkoppling för 10mm rör men en gänga som passar kulventilerna.
https://www.purmo.com/public/prod/8284/32604194783912f93196b2f9d9cb2646/sv-se-files-48282171-rev.pdf
Redigerat:
Tack för svar!!
Här kommer två bilder uppifrån, hoppas du kan göra en slutsats.
Ballofixen mäter 16mm
Och rören 10mm på den tjockare stumpen i nederkant.
Här kommer två bilder uppifrån, hoppas du kan göra en slutsats.
Ballofixen mäter 16mm
Och rören 10mm på den tjockare stumpen i nederkant.
Stort tack!!
Haha, satt precis och undrade över det! Tack igen
Klicka här för att svara



