12 352 läst ·
22 svar
12k läst
22 svar
Nu vill vi se bilder på era brädgolv och trappor!
Ge mig en vecka så kan jag skicka in en bild på ett lutat, vitoljat och vitsåpat golv...
Får inte såpa förrän om 3 dagar...
Tyvärr misslyckades jag med slipningen...såg inte att en del av lacken var kvar - varpå den blev laxneon då jag lutade golvet. En mkt....antik och rustik effekt med ett flammigt misslyckat golv. *host* :
Bara andas, flytta in och vänta på den dagen då nästa golv också ska slipas...och göra om proceduren. Alternativt måla golvet vitt....Blev lite sugen på det...
Tyvärr misslyckades jag med slipningen...såg inte att en del av lacken var kvar - varpå den blev laxneon då jag lutade golvet. En mkt....antik och rustik effekt med ett flammigt misslyckat golv. *host* :
Bara andas, flytta in och vänta på den dagen då nästa golv också ska slipas...och göra om proceduren. Alternativt måla golvet vitt....Blev lite sugen på det...
200-årigt skurgolv - oslagbart! Otroligt vackert, skönt att gå på (även när det är kallt), känns alltid fräscht, tåligt - tål t.o.m. rödvinsfläckar.
Lite omständigt när det ska skuras visserligen, men det behöver man å andra sidan inte göra så ofta, dammsugning och möjligen lite försiktig avtorkning räcker långt!
Alltså: bara kallt vatten, skurborste och lite linoljesåpa - inget pigment, ingen lut, inget kalk, ingen olja, ingen indränkning med såpa... Särskilt när ytan redan har byggts upp åt en av tidigare ägare är det helt suveränt
.
Lite omständigt när det ska skuras visserligen, men det behöver man å andra sidan inte göra så ofta, dammsugning och möjligen lite försiktig avtorkning räcker långt!
Alltså: bara kallt vatten, skurborste och lite linoljesåpa - inget pigment, ingen lut, inget kalk, ingen olja, ingen indränkning med såpa... Särskilt när ytan redan har byggts upp åt en av tidigare ägare är det helt suveränt
Produkter som diskuteras: "linoljesåpa"
Linoljesåpa 5 liter Gysinge
Naturligt rengöringsmedel
445 kr inkl moms
Läs mer
Otroligt snyggt!Leito skrev:
Har en liknande trappa som vi målat vit, men vi har nålfilt i den.
Vi skall klä in stegen med pergo laminat.
Vi har dock behållit ribborna, skulle gärna tagit bort dem men det kändes
lite farligt utan dem, särskilt eftersom barnen har svårt att gå, de har ju
benen fulla med spring...
Bifogar en liten bild, som Ni ser fattas det lite lister mellan klinker och laminat.
Samt att vi skall fixa en spot till, istället för den fula lampan i taket vid
dörren. Har hunnit spika golvlist och dörrfoder sedan bilden togs.
Givetvis kikar vi på klädupphägning, förösker komma ifrån tradionell
hatthylla men vet inte hur vi skall göra. Lite dåligt med plats innan för dörren.
Går ifrån ämnet lite, men från bilden sett, på baksidan av ribborna, (alltså framifrån när man kommer in från dörren...) hade en kusin till mig fäst krokar på ribborna och hade det som jackhängare, både högre för vuxna och lägre för barnen, de hade väldigt liknande hall som er...Mikael K skrev:
En kompis tog en sån här hylla:
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stor...tegoryId=15648&chosenPartNumber=S59834400
och satte t-krokar underifrån, var inte alls dumt, lite ovanligare än en traditionell hatthylla... lycka till!
Ok, tack för tipset!´tessan´ skrev:Går ifrån ämnet lite, men från bilden sett, på baksidan av ribborna, (alltså framifrån när man kommer in från dörren...) hade en kusin till mig fäst krokar på ribborna och hade det som jackhängare, både högre för vuxna och lägre för barnen, de hade väldigt liknande hall som er...
En kompis tog en sån här hylla:
[länk]
och satte t-krokar underifrån, var inte alls dumt, lite ovanligare än en traditionell hatthylla... lycka till!
I en affär tipsade de om att ta en tavellist (smal hylla, alltså)
vända på den och sätta i krokar...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Separett Villa: Vindsnurra/ventilator eller 12v fläkt? Eller båda?
Fritidshus -
Han avvecklade ventilationen helt i villan för ca 10 år sedan! Vad göra nu?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Här glömt lösenordet på min gamla sirapsindränkta läsplatta. Nu vill elendet uppdateras för att fung
Teknik