Staffan_V Staffan_V skrev:
SD har såklart ett intresse av att förvärra situationen för att få igenom mer av sin politik men de övriga borde inte vara så naiva och maktkåta att de bara jamsar med.
Tror att du förväxlar SD och S.

• Haha
  • Gilla
STB och 6 till
  • Laddar…
K Kampf skrev:
Tror att du förväxlar SD och S.
Nej, Mein (det är OK om jag använder ditt förnamn?). Det är klassisk taktik från dom. Ställa till en massa oreda för att sedan kliva in och ta makten.

• Gilla
  • Älska
kashieda och 4 till
  • Laddar…
H
M Marcus-AA skrev:
Svenskt idiotsystem. Naturligtvis skall fastighetsägaren GODKÄNNA, inte bara informeras om när någon skriver sig på en adress som tillhör en fastighet man äger. Detta har behövts i decennier men skatteverket och politikerna skiter i det.

/M
En sak att fastighetsägaren (en familjsbostad/villa) ska godkänna att någon kan skriva sig på adressen knyten till fastigheten. Men hur ska det fungera med bostadsrätter eller hyresrätter? Ska BRF/Hyresvärd administrera adressändringar?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
RoTe
Nej, Mein (det är OK om jag använder ditt förnamn?). Det är klassisk taktik från dom. Ställa till en massa oreda för att sedan kliva in och ta makten.
Haha dom får överflöd av oreda skapad av dom andra partierna!

TRJBerg TRJBerg skrev:
Det där får du utveckla. Det är som att säga att vem som helst får flytta in hos dig vare sig du vill eller inte.
Fast att någon skriver sig på samma adress som jag är skriven kan du väl ändå inte på något sätt jämställa med att någon flyttar in hos mig?

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
H
Alfredo Alfredo skrev:
Fast att någon skriver sig på samma adress som jag är skriven kan du väl ändå inte på något sätt jämställa med att någon flyttar in hos mig?
Enligt lagen så bor du där du är skriven. Du ska vara skriven där du spenderar majoriteten av din dygnsvila. Så isåfall skulle man faktiskt kunna tolka som att personen flyttat in till dig.

Om man skriver sig någonstans man inte bor gör man sig skyldig folkbokföringsbrott.

Jävla gråzon allting.

Ja, du ska skriva dig där du bor. Det betyder inte att du bor där du är skriven.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Ja, du ska skriva dig där du bor. Det betyder inte att du bor där du är skriven.
Nej exakt. En person bor där han faktiskt bor. Det har absolut ingenting att göra med var han är skriven.

Lagen säger att man ska vara skriven där man bor men skiter någon i det bor han fortfarande där han bor och är skriven där han är skriven.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Det är inte mitt förnamn, men å andra sidan stämmer inget av det du skriver så kör på 👍.

• Haha
Roger Fundin
  • Laddar…
TRJBerg
D Daniel 109 skrev:
Cpalm beskrev det på ett bra sätt.
Jag replikerar till ditt inlägg. Inte cpalms.

TRJBerg
Alfredo Alfredo skrev:
Min analogi avsåg inte det. Jag syftade på det påstådda problemet. Och är det ett problem så borde det vara samma analoga problem med inflyttning.

SD har såklart ett intresse av att förvärra situationen för att få igenom mer av sin politik men de övriga borde inte vara så naiva och maktkåta att de bara jamsar med.
Nej det är klart att ”dom andra” inte borde vara så naiva… men i ärlighetens namn så är du väl ganska naiv som som tror att naiviteten plötsligt skulle försvinna efter 25 år av total avsaknad av skeptism

TRJBerg TRJBerg skrev:
Min analogi avsåg inte det. Jag syftade på det påstådda problemet. Och är det ett problem så borde det vara samma analoga problem med inflyttning.
Sorry men jag hänger inte med här.

Ett sätt att komma åt problem med folkbokföringen är att blocka alla bidrag som betalas ut till människor med oklar folkbokföring. Exempel: 40 personer är skrivna på en etta på 25 kvadrat. Då blockas allas bidrag tills dess att personen i fråga visat upp sig på skatteverket och visat att man lever, bor i Sverige, inte är efterlyst och kan visa en korrekt folkbokföring.

Kanske inte är så effektivt mot grovt kriminella, men skulle göra livet svårare för en hel del bidragsfuskare.

• Gilla
Heidina och 2 till
  • Laddar…
RoTe
Z ZipLock skrev:
Ett sätt att komma åt problem med folkbokföringen är att blocka alla bidrag som betalas ut till människor med oklar folkbokföring. Exempel: 40 personer är skrivna på en etta på 25 kvadrat. Då blockas allas bidrag tills dess att personen i fråga visat upp sig på skatteverket och visat att man lever, bor i Sverige, inte är efterlyst och kan visa en korrekt folkbokföring.

Kanske inte är så effektivt mot grovt kriminella, men skulle göra livet svårare för en hel del bidragsfuskare.
Kommer ALDRIG hända i lilla landet mellanmjölk.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.