L
Det är markeringarna på marken i kombination med förrättningshandlingarna som är rättsligt gällande. Inte Hitta.se!!! Detta kommer att vilseleda många människor tyvärr.

Jag blev positivt överraskad att den by jag bor i med ca 500 invånare fanns med. Dessutom verkar det stämma helt okej på hitta.se jämfört med det jag har hittat på lantmäteriets hemsida. Sen kan jag hålla med om att det inte håller juridiskt, men det är bra att få en fingervisning om hur tomten ser ut på en sån hemsida.

Lantmätaren skrev:
Det är markeringarna på marken i kombination med förrättningshandlingarna som är rättsligt gällande. Inte Hitta.se!!! Detta kommer att vilseleda många människor tyvärr.
Självfallet, hur vanligt är det att det är stora fel då?
Personligen tycker jag det är bättre att ett ungefärligt hum om tomten än ingen alls.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Det är kul att se kommuner som lyckas med sin GIS :)

D09
En kul början på något som kan bli bra med tiden :)

Det blir riktigt kul när grannar börjar kolla varandras gränser..

• Gilla
xdigger och 2 till
  • Laddar…
J
Grannen klagade på att min kompostlåda (max 2kvm) stod på hans tomt och ville ha den flyttad..
Snabbkollade och det visade sig att han hade en 5m lång stenmur, höjd 150cm på MIN tomt...
Sen upphörde snacket om komposten...

"Flytta muren grannjäkel" hade hade jag sagt i det läget! ;)

Och om du "snabbkollade" på Hitta så säger det som sagt inte så mycket, eftersom gränserna kan ha hög osäkerhet.

Men det behöver han ju inte säga till grannen :p

P
För er som bor i Halmstad så finns detta redan i kommunens karttjänst. Fast där kan du även direkt ladda ner detaljplaner samt se mycket annat också.

harry73
SBTJohansson skrev:
Den här är bättre:
[länk]
Gratis och har funnits i många år...
Mycket bättre än hittas tjänst. Även landsbygden är med, och man kan även se koordinater.

• Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.