3 853 läst ·
30 svar
4k läst
30 svar
Nu har vi bestämt hus.
Hej
Skall ni bygga någonting själv eller har ni "nyckelfärdigt" .
Jag har nog varit förbi eran tomt tror jag och är det där så får ni ett bra läge på huset.
Skall ni bygga någonting själv eller har ni "nyckelfärdigt" .
Jag har nog varit förbi eran tomt tror jag och är det där så får ni ett bra läge på huset.
Hej
Det är våran säljare också som bygger vinga 129 bredvid eran tomt.
Vi har bestämt att huset skall vara färdigt för eldragning dvs uppreglade innerväggar och väggskivor på ena sidan. Sedan skall jag göra resterande själv. Så jag tror att jag har min höst och vinter inbokad
men det är ju för någonting roligt så det går nog bra.
Vi har också lite bryderier om vilken färg vi skall ha på huset men på väskustvillans hemsida finns det ju ett verktyg att färglägga ett hus och huset är vinga 129 så vi får ju lite hjälp.
Det är våran säljare också som bygger vinga 129 bredvid eran tomt.
Vi har bestämt att huset skall vara färdigt för eldragning dvs uppreglade innerväggar och väggskivor på ena sidan. Sedan skall jag göra resterande själv. Så jag tror att jag har min höst och vinter inbokad
Vi har också lite bryderier om vilken färg vi skall ha på huset men på väskustvillans hemsida finns det ju ett verktyg att färglägga ett hus och huset är vinga 129 så vi får ju lite hjälp.
Har ni behållit inredningen eller köper ni det själva?
Dom har bra standard på sina hus. I september börjar dom att röja på våran tomt och det är ju faktiskt snart...
Ska ni bygga i gävletrakten?
Var ut o kollade på ett vinga 116 som dom har satt upp här i närheten alltid kul att se andra hus......
Sen eller om det har kommer/kommit upp ett 130 i gävle tror jag
Dom har bra standard på sina hus. I september börjar dom att röja på våran tomt och det är ju faktiskt snart...
Ska ni bygga i gävletrakten?
Var ut o kollade på ett vinga 116 som dom har satt upp här i närheten alltid kul att se andra hus......
Sen eller om det har kommer/kommit upp ett 130 i gävle tror jag
Vi har ritat om köket ganska mycket så där blev en ganska stor ändring med mera skåp och nya luckor.Men annars har vi inte ändrat så mycket.
Det ser ut att våra hus kommer ungefär samtidigt för de skulle börja att fixa tomt i september åt oss också.
Vi bygger i Bomhus/Gävle våran granne bygger ett måseskär 147 det kom igår så jag skall åka förbi där ikväll och se hur det blir.
Vet du var de bygger/har byggt dessa hus?
Det ser ut att våra hus kommer ungefär samtidigt för de skulle börja att fixa tomt i september åt oss också.
Vi bygger i Bomhus/Gävle våran granne bygger ett måseskär 147 det kom igår så jag skall åka förbi där ikväll och se hur det blir.
Vet du var de bygger/har byggt dessa hus?
Ja, vinga 116( tror jag att det är) håller dom på med i Högbo och 130 ska oxså /vara i Bomhus om jag inte har alldeles fel...
Det som jag tycker om med 129 det är att det är vinkeln, den saknar vi lite men man kan ju inte få allt....Vi är jättenöjda med vårat hus, man skulle vilja se hur det ser ut i verkligheten....närmaste 144 skulle vara byggd mellan uppsala - stockholm tror jag
Vi har inte gjort om så mycket lite extra fönster, bastu lite smågrejor
Det som jag tycker om med 129 det är att det är vinkeln, den saknar vi lite men man kan ju inte få allt....Vi är jättenöjda med vårat hus, man skulle vilja se hur det ser ut i verkligheten....närmaste 144 skulle vara byggd mellan uppsala - stockholm tror jag
Vi har inte gjort om så mycket lite extra fönster, bastu lite smågrejor
När vi funderade på hus var vi inne på 144 för att den har ett stort och fint kök men vi tykte att vi inte behövde så stort och när vi kunde rita om 129 med burspråk i köket och minska ner allrummet så passade 129 bättre för våra behov.
Vi skall även ha ett dubbel garage men med bara en port. det blir bra utrymmen......
Vi skall även ha ett dubbel garage men med bara en port. det blir bra utrymmen......
Jag hör av mig när jag har fått ett datum så får vi se vilken av oss som får huset först.
Hej igen
Nu har jag fått ett datum den 6 oktober men det är lite skumt
För jag det står att jag skall få leverans av stommen 9 sept och
takstolar garage osv den 6 okt. Måste ringa och kolla på måndag.
Tråkigt att ha stommen liggande i en månad
Nu har jag fått ett datum den 6 oktober men det är lite skumt
För jag det står att jag skall få leverans av stommen 9 sept och
takstolar garage osv den 6 okt. Måste ringa och kolla på måndag.
Tråkigt att ha stommen liggande i en månad
Hej
Det var bara ett litet misstag men datumet.
Garage 6/10 Hus 9/10 så nu är man i väntans tider
Det var bara ett litet misstag men datumet.
Garage 6/10 Hus 9/10 så nu är man i väntans tider
Hej Kul att ni har blivit med datum
även fast det blev lite senare än vad du hoppades på.....
Har ni skrivit på era entrepenad kontrakt???
även fast det blev lite senare än vad du hoppades på.....
Har ni skrivit på era entrepenad kontrakt???