Som ni säkert vet är det sedan 2011 lag på att man ska ha fått slutbesked innan man får flytta in. Och igår kom äntligen det efterlängtade beskedet. Det tog ett par veckor eftersom kommunen närmade sig julledigt lagom tills jag lyckades få ihop alla papper med entreprenörer och KA. Firade jul i Göteborg och kom hem igen perfekt matchat till när det var dags att kolla brevlådan.

Du kan läsa blogginlägget här: Nu får huset tas i bruk!

Gymkort, blev du inspirerad av nästa veckas artikel? :D

grattis! kan du berätta vad som måste till för att få slutbeviset. tex. dokumentation osv?

Grattis! Det är alltid skönt att nå en "milsten" i projekten :)

Haha ja det kan man tro, men faktiskt inte. Jag sökte gymkort före, men så kom artikeln passande nog ett par dagar senare hehe.
Marlen Eskilsson skrev:
Gymkort, blev du inspirerad av nästa veckas artikel? :D

Tack så mycket :D! Hoppas jag förstår din fråga rätt nu. Det som krävs för att slutbesked ska kunna utfärdas är att du uppfyllt alla punkter i din kontrollplan. Det spelar alltså ingen roll huruvida du målat väggarna vita inomhus, eller om du satt upp dina taklister. Din KA har däremot upprättat en kontrollplan som kommunen godkänt, där står det kanske exempelvis att du måste ha provtryckningsprotokoll för eventuell kamin, mätprotokoll för elen, lägeskontroll mm. Det är dessa dokument som kommunen vill få in.

2433711 skrev:
grattis! kan du berätta vad som måste till för att få slutbeviset. tex. dokumentation osv?

Tack så mycket :D! Ja det känns verkligen som en milsten. Till våren ska jag kladda på den sista färgen, då hoppas jag att det känns som om milsten nummer två har nåtts.
Nancy Alke skrev:
Grattis! Det är alltid skönt att nå en "milsten" i projekten :)

Kul. Får vi se bilder? =)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.