26 158 läst ·
53 svar
26k läst
53 svar
Nu bygger jag bad i källaren!
Vilken skräckhistoria. All heder åt dig som lyckats släppa det 😀T TypRätt skrev:Jag hade en liknande ide när vi renoverade vår tvättstuga, passa på att sänka golvet. Här var det bara en ås av berg som stack upp i mitten resten gick att gräva med spade och spräcka med spett. Jobbade dygnet runt en helg sedan var jag nöjd. Sedan kom VVS killarna och la rören då det skulle vara golvbrunn under VVB och rör ner från vask. De la golvbrunnen på en liten sten och skrev i chatten till de som höll i det att rören var på plats men att de fick se till att det var på rätt höjd innan gjutning. Det där sista var det nog ingen som läste för nästa dag kom de som skulle gjuta och utgick ifrån att golvbrunnen var lägsta punkten och gjorde golvet därefter. Så istället för att golvet blev 20 - 40cm lägre blev det 6cm högre än innan. Men då var jag så jävla trött på dessa ärthjärnor att jag bara sa skit i det o kör vidare nu så jag blir av med er. Så nu tror jag det är 1.98 i tak i tvättstugan. Men det är så mycket EPS betong i golvet att det utan annan isolering eller värme faktiskt är skönt att gå på klinkersplattorna större delen av året. 😆
Se inlägg #40P pysen78 skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/nu-bygger-jag-bad-i-kallaren.521502/post-6564919
Det var jag med men de hade redan gjort varenda fel man kan tänka sig o en hel del man inte kan tänka sig. Vi bråkade liksom redan med dem om att allt gick i snigelfart så skulle jag bett dem riva och göra om så hade det tagit en månad till. Tror jag dragit hela historien i minst två andra trådar så låter bli det här men efter detta låter jag ingen hantverkare gör att jobb större än två dagar utan att vite vid försening finns med.C cpalm skrev:
Hur menar du? Om de sa att de skulle kunna vara klara på ca 2 månader och det tog 5. Vi fick tjata på dem att prioritera vårt arbete ofta gick det tre dagar utan någon på plats, sedan kom någon hämtade eller lämnade något men väldigt lite rörde sig framåt sedan kanske någon gjorde något i några timmar innan det blev tyst igen.C cpalm skrev:
Utan vite i avtalet har en byggare som tagit på sig för många jobb inget incitament att bli klar i tid eller prioritera ditt bygge.
Då kallar jag det "färdigt" för nu😉 Ska ut på andra sidan väggen nu, skall ner ca 60 cm i platt berg, för att komma under golv nivå, så ses kanske här till hösten igen 💪😊
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden