Nu börjar det äntligen röra på sig.
Fick igår besked om att bygglovet var klart utan problem.
Fick bygga närmare gräns än planen som är på 4m. ;D

Förhandsvärderingen från banken blev 2500000, det är över vår kalkyl. ;D

Skall till Marbodal o bestämma kök o göra ritning på torsdag. ;D

Det är skönt när dagar kommer som bara är... ;D ;D ;D
 
Grattis, grattis!!
Va kul! ;D

Så du fick tag på kommunen igår? Eller var det hon som kontaktade dig?

När tror du att bygget är klart?

Återigen, grattis!
 
Åh det lät som en bra dag, hoppas resterande dagar av bygget blir minst lika bra! :D Och skulle de bli aningen s'mre så återkalla känslan från idag... ::)

Lycka till!!!
 
Tack!!
Nä, att hon kontaktade mej var väl ingen risk, jag fick försöka 3 ggr. den dagen innan jag fick napp.
Till våren ska det nog förhoppningsvis vara inflyttat :)
Man får en sån konstig känsla när man tänker på, Ska jag bo i ett stort hus... som e mitt eget.... det är som om man inte tror på det :D

Ja dagar som bara är >:( :( :'( ??? kommer nog oxå e jag rädd ;)
 
Vi bygger med Västkust Villan/Stugan. :)
 
Idag är det en sån här >:( dag...


Bygglovavgift

För bygglov 11.232:-
För mätningsavgift 3.120:-
För planavgift 16.380:-
För nybyggnadskarta 8.236:-
För byggvattenavgift 625:-

Summa avgifter 39.593:-


Det blir många räkmackor det.... :P
 
Vad kul att läsa om såna toppendagar!! ;D

Ska till HusExpo själv nu. De flesta inlägg verkar mest vara om problem och bekymmer (men mycket lärorikt) så det var inspirerande att läsa Ditt positiva inlägg.

GRATTIS och Stort Lycka Till!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.