Eller så började kollegan prata om det för att han redan hade blivit rekommenderard det klippet, och orsak och verkan går i motsatt riktning mot vad du tror?

G
A ajn82 skrev:
Eller så började kollegan prata om det för att han redan hade blivit rekommenderard det klippet, och orsak och verkan går i motsatt riktning mot vad du tror?
Och hur har det en koppling till mig, min youtube osv? Ingen.

Google har nog full koll på att ni är kollegor och befann er på samma ställe den dagen. Finns det dessutom ett samband sen tidigare vad ni söker/tittar på så är det enkelt att dra slutsatsen att du även denna gång kan vara intresserad av något som kollegan nyligen tittade på.

• Gilla
civilingenjören och 2 till
  • Laddar…
Eller bara att det är ett trendande klipp och tusentals i din närhet har fått den rekommendationen, och ren slump att det var med just den kollegan diskussionen dök upp.

ymmij12 ymmij12 skrev:
Var med om en rätt rolig sak för ett par dagar sen. Skulle slötita lite på Youtube. Bland mina rekomenderade fick jag fram Dansk fläskstek. Så klart tittade jag på den för jag har varit sugen på det ett bra tag men visst inte hur man gör. Sambos mamma brukar göra det runt jultiden. Det som är skrämmande är att Youtube visste att jag var intresserad av det. Har aldrig någonsin tittat på ett matprogram på Youtube. Och Youtube kanalen de rekommenderade hade runt 2000 tittare och pratade danska. Något jag inte gör men min sambo gör. Har inte googlat dansk fläskstek heller. Brukar vara typ pannkakor och liknade jag googlar.

Slumpen eller avlyssning? :)
Kamera som kan spionera på folk. Mikrofon som kan tjuvlyssna. Luktsensor som har koll på vilka maträtter vi lagar i köket har jag missat. Har tejpat för kameran. Klippt av sladden till mikrofonen. Funderar på om man ska slå in datorn i en stor plastpåse.

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Nu har det hänt igen.
Har fått väldigt ont i kroppen senaste dagarna, framförallt benen, så ont att de nästan viker sig ibland.
Pratade i telefon med min käresta, och frågade om jag kunde ta Voltaren som gick ut för flera år sen.
Jag har inte sökt eller skrivit Voltaren på nätet, inte hon heller.
Men bara nån timme senare kom reklam om Voltaren upp på Facebook, och dyker nu upp med jämna mellanrum.

• Gilla
Familjen Akortsu-Persson och 1 till
  • Laddar…
Och om nån nu undrar, så funkar Voltaren som gick ut för 8 år sen.

• Gilla
civilingenjören och 2 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Nu har det hänt igen.
Har fått väldigt ont i kroppen senaste dagarna, framförallt benen, så ont att de nästan viker sig ibland.
Pratade i telefon med min käresta, och frågade om jag kunde ta Voltaren som gick ut för flera år sen.
Men bara nån timme senare kom reklam om Voltaren upp på Facebook, och dyker nu upp med jämna mellanrum.
Du har inte bara blivit till åren?

Viss reklam riktas ju mot åldersgruppper..
Prova att läs tidningen Land så kanske du fattar..

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Många appar lyssnar på oss, detta går att stänga av om man tycker det är jobbigt, själv kan jag tycka det är praktiskt, pratar jag om tandvärk, vips så strömmar erbjudanden om tandläkarvård in, Siri är en av dessa funktioner, används av många.

Facebook har plugin på mesta sidorna. Google även. Dom snappar upp vad du skriver. Säljer information anonymt till företag. Sedan om du trycker på länkarna så får dom en del av en clickavgift. Men att ha Webbläsarn igång och bli avlyssnad är inte troligt.

Isakare Isakare skrev:
Nu har det hänt igen.
Isakare Isakare skrev:
Nu har det hänt igen.
Om du börjar med att visa att Siri och alla assistentfunktioner är avstängda så kan vi spekulera vidare efter det...

MathiasS MathiasS skrev:
Om du börjar med att visa att Siri och alla assistentfunktioner är avstängda så kan vi spekulera vidare efter det...
Nån Siri har jag inte, äger ingen äppelprodukt.
Hur vida jag har nått annat på vet jag inte, använder inte röstfunktioner.

”Använder inte” är inte samma som att dom är inaktiverade..

Isakare Isakare skrev:
Nu har det hänt igen.
Har du kanske läst på Internet om Corona? Det här varit en hel del skriverier om komplikationer med olika värktabletter.

• Gilla
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Nån Siri har jag inte, äger ingen äppelprodukt.
Hur vida jag har nått annat på vet jag inte, använder inte röstfunktioner.
jag tror man ska vara 100% säker på att allt sådant är avstängt innan man tar på sig foliehatten.

Alla vanliga samtal avlyssnas på det viset har vi större problem än att Google vet att du över värktabletter.

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.