3 912 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Nu är frånlufts ventilationen igång!!!!
OJOJOJ vilken skillnad i klimat inomhus.
Frisk luft och varmt och skönt.
Kan ventilationen ha gjort att värmen sprids bättre nu för jag upplever att huset har blivit varmare eller är det att det har blivit torrare inne och att det är lättare att värma torr luft än fuktig luft?
Fråga fritt, jag är kanon nöjd!!
Frisk luft och varmt och skönt.
Kan ventilationen ha gjort att värmen sprids bättre nu för jag upplever att huset har blivit varmare eller är det att det har blivit torrare inne och att det är lättare att värma torr luft än fuktig luft?
Fråga fritt, jag är kanon nöjd!!
Har du konverterat ett gammalt hus till frånluft?
Ok, kör du den via VBX då eller liknande?
Alltså, tar du tillvara energin ur frånluften?
Alltså, tar du tillvara energin ur frånluften?
Alltså, iom att du hela tiden tillsätter "ny" luft, alltså utomhusluft så blir känslan mycket trevligare än den som är i ett självdragshus. Och nu har du ett ständigt sug i ventilerna så värmen hänger ju med i luftströmmarna och blandas därmes ut i hela huset.brine skrev:OJOJOJ vilken skillnad i klimat inomhus.
Frisk luft och varmt och skönt.
Kan ventilationen ha gjort att värmen sprids bättre nu för jag upplever att huset har blivit varmare eller är det att det har blivit torrare inne och att det är lättare att värma torr luft än fuktig luft?
Fråga fritt, jag är kanon nöjd!!
Grattis till ett härligt inomhusklimat!
Klicka här för att svara