1 312 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Nu adsl senare fiber
Har just nu adsl. Kör internet, tele och tv på det. Snart så ska det grävas ner fiber till huset. Det jag nu undrar är om allt kan köras på samma sätt. Tex att tvn går bra att köra trådlöst på samma sätt som jag gör nu (Telia). Gör ju om allt i huset nu så undrar om jag måste dra fram mer grejer till tex tv än vad jag har nu för att få det till att funka när det är fiber
Om du har Telia idag, och fibern är via Telia, så kommer du inte ha några problem. Telia Smart ingår även i deras fiberleveranser. Vad jkling nog menar är att du får stabilare och högre bandbredd på IP-TV via uttag. Intressant vid t ex HDTV.
Ingen skillnad. Både xDSL och fiber är båda två olika accessformer som hos dig sedan blir ethernet eller trådlöst LAN, WLAN. Så fungerar det idag så blir det minst lika bra imorgon.
Fördel med fiber är att du får möjlighet till högre kapacitet. Är man många i en familj som vill se olika TV-kanaler eller film ges nu möjlighet till det med fiber och dessutom med t.ex. HD-kvalite.
Hur du sedan väljer att bygga ditt eget nätverk med ethernet eller trådlöst är mera utifrån dina egna förutsättningar hur mycket utrustning som ska anslutas och vart i fastigheten.
Fördel med fiber är att du får möjlighet till högre kapacitet. Är man många i en familj som vill se olika TV-kanaler eller film ges nu möjlighet till det med fiber och dessutom med t.ex. HD-kvalite.
Hur du sedan väljer att bygga ditt eget nätverk med ethernet eller trådlöst är mera utifrån dina egna förutsättningar hur mycket utrustning som ska anslutas och vart i fastigheten.
Klicka här för att svara