Jag har läst lite och känner att nr90gr2 är ett bra alternativ har kollat på en video youtube och tycker att den är bra. Men jag undrar om du har panelfot till din hitachi och är det en paslode panelfot?

Jag kör med standardfoten och tycker inte den gör några märken värda att nämna i ytterpanel.
Har de uppdaterar GR2 så den kommer med nå annat än NiMh eller NiCd nu?

Instämmer med föregående talare. Håller precis på att sätta ytterpanel på ett garage med Hitachin och tycker inte det lämnar märken som stör, visst pressar man in brädan hårt med nosen så blir det ju ett litet märke men inget som kommer synas när man målat.

Har inte heller haft några problem med att plastbandet kärvat, inte ens när jag satt i band som jag brytit loss någon spik ifrån.

joniz

Tjena! har kollat in hemsidan som du länka (BigSkyTool.com) och tänkte beställa där ifrån. Jag undrar bara hur lång tid efter du hade beställt varorna, som dom kom?

mvh jockedoh

jockedoh skrev:
joniz

Tjena! har kollat in hemsidan som du länka (BigSkyTool.com) och tänkte beställa där ifrån. Jag undrar bara hur lång tid efter du hade beställt varorna, som dom kom?

mvh jockedoh
Tjena!

Jag beställde på lördag kväll och hämtade ut paketet på fredag veckan efter så inte fullt en vecka tog det.

Så då får vi se när grejerna dyker upp!:D

Hej
Har funderat på en gas picka Hitachi NR90GR2 alt NR90GC2. Har försökt titta lite här på forumet vad det står om de bägge.
Det fins ju ett billigt paket på toolstop med NR90GC2 och NT65GS 16 för 539 pund är ju halva priset mot Sverige.
Det jag helst önskar är att den har runda huvuden på spiken vilketGR2 har.
Men hur är det med konstruktionskrav vid nybyggnadtion med d huvud på spiken, går det regla väggar med sådan spik?

Är det mycket problem med att plastbanden fastnar på 21 graders spiken och följer med?

Jag har spikat ett garage och lite till med 21gradig spik, och jag tycker inte det är ett problem. :)
Kan inte tänka mig att D-skalle (clipped) inte skulle vara godkänd för väggar/stommar?

Segelflygarn skrev:
Hej
Har funderat på en gas picka Hitachi NR90GR2 alt NR90GC2. Har försökt titta lite här på forumet vad det står om de bägge.
Det fins ju ett billigt paket på toolstop med NR90GC2 och NT65GS 16 för 539 pund är ju halva priset mot Sverige.
Det jag helst önskar är att den har runda huvuden på spiken vilketGR2 har.
Men hur är det med konstruktionskrav vid nybyggnadtion med d huvud på spiken, går det regla väggar med sådan spik?

Är det mycket problem med att plastbanden fastnar på 21 graders spiken och följer med?
Jag är grymt sugen på att ta hem ett sånt paket från Toolstop. Finns det nånting som talar emot det? Finns gas och spik lättillgängligt här?

Nackdelen får väl anses vara NiCd accarna. :(

34gradig spik är inget problem, dock har majoriteten av den som säljs "clipped head" (D skalle, alltså inte rund).
Gas är inget problem.

Så köp alltså?

Ja det enda negativa enligt mig är NiCd batterierna.
Swedol säljer Hitachigas, sist handlade jag Tjep på KarlHedin, som även säljer Paslodes gas.

:)

Jag har en NR90GC2, som jag är riktigt nöjd med. Jag har skjutit mängder av jula spik med den utan problem.

Jag köpte även min från USA. Det jag funderade lite över var att det saknades någon typ av noskydd på den. Jag ska sätta ett större antal panelbrädor med den snart. Dock utomhus, men ändå. Finns det någon typ av nosskydd att köpa till?

Gör ett eget av en kort snutt trädgårdsslang och lämplig slangklämma.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.